پرونده «عقرب سیاه» روی میز دادستان

پرونده «عقرب سیاه» که قرار بود بعد از اعلام‌نظر دیوان عالی کشور روی میز رئیس قوه‌قضائیه قرار بگیرد، از اتاق دادستان تهران سر در آورد.
به گزارش ممتازنیوز، امروز حکم پرونده متهم معروف به «عقرب سیاه» که به اتهام ربودن و تجاوز به تعدادی از زنان و دختران جوان تهرانی از سوی دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شده بود، در تاریخ ۴ مردادماه جاری در شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور تایید شد.طبق اظهارات برخی مسئولان، قرار بود این پرونده بعد از تعیین نتیجه در دیوان عالی کشور، روی میز رئیس قوه‌قضائیه قرار گیرد تا آن را بررسی کند اما این پرونده قبل از رسیدن به میز رئیس‌ قوه‌قضائیه مسیر خود را تغییر داده و به جای دیگری رفته است. طی روزهای قبل، این پرونده از دیوان عالی کشور به دادستانی تهران منتقل شده و شخص دادستان تهران مشغول بررسی پرونده است.پرونده مرد جوان معروف به عقرب سیاه که متهم به آزار و اذیت تعدادی زن و دختر جوان تهران در سال ۸۶ بود، بعد از صدور حکم اعدام در ۹ بهمن سال گذشته، سرانجام ۱۹‌اردیبهشت ماه امسال به دیوان عالی کشور ارسال شد.
برخی گفته‌ها حاکی از این است که جعفری دولت‌‌آبادی بعد از بررسی این پرونده، زمان و مکان اجرای حکم را تعیین خواهد کرد. این پرونده به خاطر اهمیت آن و همچنین نحوه رفت و برگشت آن بین دادگاه کیفری و دیوان عالی کشور اهمیت زیادی پیدا کرد و بسیاری از مردم ضمن پیگیری این پرونده،‌ خواهان اجرای حکم «عقرب سیاه» شدند. عقرب سیاه پیش از این ۲ بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بود که یک بار به اعدام محکوم و یک بار هم تبرئه شد اما هر ۲ حکم صادره در دیوان عالی کشور به دلایلی نقض شده بود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.