پرونده واردات بی‌رویه میوه در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی می شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: پرونده واردات بی‌رویه میوه در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی می شود چراکه جلوگیری از واردات بی‌رویه میوه، گامی ارزنده در تحقق شعار سال است.

رحمت‌الله نوروزی نماینده علی‌آبادکتول در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به واردات بی‌رویه میوه به کشور گفت: واردات میوه در انحصار گروهی خاص قرار دارد و همین امر سبب شده در قضیه واردات به کشاورزان داخلی توجه نشود و علاوه بر کشاورزان اقتصاد کشور هم متحمل آسیب‌های فراوان شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان، باید انحصار واردات میوه از دست عده‌ای خاص خارج شده و امر واردات توسط دستگاه اجرایی صورت پذیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باید به کشاورزان توجه ویژه‌ای داشته باشیم، تصریح کرد: کشاورزی اساس استقلال کشور بوده و اگر از واردات بی‌رویه میوه جلوگیری شود قطعا در جهت تحقق شعار سال گام برداشته‌ایم.

نوروزی با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه میوه به‌زودی در جلسه کمیسیون کشاورزی بررسی می‌شود، تاکید کرد: بحث واگذاری اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت کشاورزی در جلسه آتی کمیسیون کشاورزی مطرح خواهد شد تا اعضا کمیسیون دراین‌باره به بحث و تبادل بپردازند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه قرار است قسمتی از فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی محول شود، خاطرنشان کرد: قرار است ۸ نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی به همراه مسئولان وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ای را پیرامون واگذاری اختیاراتی که قرار است به وزارت جهاد کشاورزی محول شود برگزار کنند و تصمیمات لازمه را برای این امر اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.