پروژه ها، پس از سودآوری در اختیار “بخش خصوصی” قرار می گیرند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در دیدار با اعضای هیات مدیره “فرابورس” اعلام شد:

پروژه های بخش معدن و صنایع معدنی ابتدا باید سودآور شوند و پس از آن در اختیار بخش خصوصی قرار گیرند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)رییس هیات عامل این سازمان در اولین جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره فرابورس با تاکید بر مطلب فوق افزود:‌ ایمیدرو در کنار نقش نظارتی و سیاستگذاری خود، رسالت توسعه ای نیز دارد از همین رو زمانی می تواند به وظایف محوله عمل کند که منابع کافی در اختیار داشته باشد.

مهدی کرباسیان ادامه داد: با در اختیار داشتن منابع مالی ،‌می توان طرح ها را راه اندازی و سودآور کرد و بعد از آن به بخش خصوصی سپرد. این در حالی است که واگذاری های غیرکارشناسانه، منابع درآمدی ایمیدرو را کاهش داده است.

وی در عین حال با اعلام اینکه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران زیرساخت های معادن از جمله انرژی ،‌راه و … را برای سرمایه گذاران مهیا می سازد ، از مدیران بازارسرمایه خواست توجه بیشتری به حوزه معدن داشته باشند.

کرباسیان با اشاره به مشوق های ایمیدرو به سرمایه گذاران اظهار داشت: بهره مندی از فاینانس،‌ منابع صندوق توسعه ملی،‌ تضمین تامین خوراک ،‌ تامین زیرساخت ها،‌ واگذاری استخراج،‌ پوشش بیمه ای در اکتشاف،‌ امکان خرید واحدهای بالا و پایین دستی،‌ عدم دخالت این سازمان در توزیع و صادرات و … بخشی از امتیازات ایمیدرو به سرمایه گذاران است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در صورتی که سرمایه گذاری در بخش معدن با برنامه ریزی همراه باشد حوزه بسیار باثباتی خواهد بود.

در این نشست رسول سعدی عضو هیات مدیره فرابورس از آمادگی بازار سرمایه برای افزایش سرمایه گذاری در بخش معدن خبر داد و گفت: شرکت های فعال در بازار سرمایه، علاقمند به تامین سرمایه طرح های معدنی و صنایع معدنی می باشند.

وی یادآور شد: تعدادی از شرکت های سرمایه گذاری در بورس، ‌تامین سرمایه طرح های معادنی همچون چادرملو و گل گهر را برعهده داشته اند این در حالیست که هم اکنون شرکت های متعدد تامین سرمایه ، علاقمند به ورود به این حوزه شده اند.

سعدی همچنین به سوابق مدیریتی کرباسیان اشاره و اظهار امیدواری کرد که با مدیریت جدید ایمیدرو بخشی از سرمایه گذاری ها به بخش معدن معطوف شود.

از سوی دیگر در این جلسه که مدیران عامل و ارشد شرکت های سرمایه گذاری بورس از جمله کارگزاری بانک کشاورزی،‌ سرمایه گذاری خوارزمی، سرمایه گذاری بانک مسکن،‌ تامین سرمایه امین،‌ فرابورس ایران،‌ بورس تهران،‌ توسعه صنایع معدنی امید،‌ توسعه صنایع بهشهر،‌ گروه بهمن،‌ سرمایه گذاری بانک پارساگاد،‌ گروه مالی آیندگان،‌ سرمایه گذاری امید و…حضور داشتند از آمادگی شرکت های خود به منظور توسعه همکاری با بخش معدن و صنایع معدنی خبر دادند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.