پرچم های ملی باید استانداردسازی شوند

۲۶اردیبهشت،

عضوسابق موسسه ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران گفت: به سبب نقش مهم هویتی که پرچم ایفا می کند، تمام پرچم هایی که با اندازه های متفاوت اکنون ساخته می شوند، باید مورد استانداردسازی قرار بگیرند.

 به گزارشممتازنیوز، علی محمد بیدار مغز، مدرس و مفسر زبان بدن در گفت و گو با روابط عمومی اولین جشنواره پرچم گفت: پرچم هر کشور نماد هویت، تاریخ، دین و مذهب و انقلاب آن است. پرچم کنونی جمهوری اسلامی ایران نیز با نماد ” لااله الاالله ” و ۲۲ ” الله اکبر ” مزین شده است.

مدرس تشریفات کاربردی در وزارت امور خارجه با بیان اینکه پرچم ایران در مقایسه با سایر پرچم ها هویت ممتازی دارد، اظهار داشت: به طور مثال در هر کشوری که عزاداری یا اتفاق ناگواری صورت می گیرد، پرچم نیمه افراشته باقی می ماند درصورتی که در ایران یک پرچم سیاه کنار پرچم ملی افراشته می گردد و هیچگاه پرچم کشور پایین نخواهد آمد.

بیدارمغز با تاکید بر استانداردهای مشخص پرچم ها چون رومیزی، پایه دار، میدانی و … بیان داشت: اخیرا کار جذابی برای ساخت پرچم های بلندی در سطح شهر تهران و دیگر شهرها صورت گرفته که البته نمی دانم طول، عرض، رنگ و اندازه آن استانداردسازی شده است خیر. علاوه بر این پرچم هایی با قطع عمودی در ایران تولید شده که تصورم این است به سبب فرسوده شدن زودهنگام پرچم های میدانی ، این پرچم ها با اندازه های دیگری ساخته می شوند که باید مورد استانداردسازی قرار گیرد.

وی در پایان با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره پرچم یاد آور شد: برپایی این جشنواره مبین این است که ما توجه خاصی به نمادهای مملکتی و نظامی کشور داریم مردم برای حضور در این جشنواره باید آ گاه سازی شوند و این فر آیند از طریق کنفرانس های مطبوعاتی، تلاش صدا و سیما و رسانه ها صورت خواهد گرفت.

یادآور می گردد، اولین جشنواره پرچم در سه رشته( عکس،پوستر و نقاشی کودک و نوجوان) به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزارمی‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوارفردوس، بعدازچهار راه مخابرات، فرهنگ سرای فروس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال نمایند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.