پرچم گنبد حرم امام رضا(ع) تعویض شد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مراسم تعویض پرچم گنبد و بارگاه مطهر حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در آستانه محرم الحرام روز پنجشنبه طی مراسمی برگزار شد.

به گزارش تفسیری مشرق iبه نقل از ایرنا، این مراسم صبح امروز با قرائت زیارت امین الله و صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) آغاز شد و طی آن با مدیحه سرایی حاج رضا انصاریان از مداحان اهل بیت (ع) در رواق مبارکه درالعباده حرم مطهر ادامه یافت.

پس از این مراسم پرچم متبرک عزای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با احترام خاص در میان حزن و اندوه خدام بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع)، تا بلندای گنبد منور رضوی حمل و با پرچم سبز رضوی تعویض شد.

پرچم سیاه از ابتدای محرم الحرام تا سوم ربیع الاول، که سومین روز پس از شهادت حضرت امام رضا (ع) است، بر فراز گنبد منور رضوی و iبه معنای اقامه عزای ائمه اطهار (ع) در اهتزاز خواهد بود.

مراسم تعویض پرچم گنبد بارگاه مطهر رضوی که با آیه شریفه ˈنصر من الله و فتح قریبˈ مزین است، توسط خادمان سادات حرم انجام می گردد.

در ماه های محرم و صفر iبه نشانه عزا و iبه احترام این دو ماه، نقاره نیز نواخته نمی شود.

هر سال دو بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا (ع) بطور رسمی و طی آیینی ویژه تعویض می گردد که یکبار در ابتدای ماه محرم الحرام است که این پرچم بمدت ۶۳ روز بر این آستان iبه نماد عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افراشته می ماند و یکبار نیز در وقت سالروز میلاد ثامن الحجج (ع) انجام می گردد.

در سایر ایام از قبیل سالروز وفات و شهادت ائمه (ع) نیز این پرچم بدون برگزاری مراسم خاص و ویژه تعویض می گردد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.