پر افتخارترین بازیکن تاریخ جام جهانی +عکس

soccer

ماریو زاگالو با قهرمان کردن برزیل در جام ۱۹۷۰ اولین کسی شد که هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن موفق به قهرمانی در جام جهانی شده است.

وی پرافتخارین بازیکن – مربی جهان به شمار می رود، چرا که در سالهای ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ به عنوان بازیکن و در سال ۱۹۷۰ به عنوان سرمربی برزیل و در سال ۱۹۹۴ به عنوان کمک مربی(دستیار کارلوس آلبرتو پریرا) برنده جام جهانی شد.

زاگالو در جام جهانی ۱۹۹۸ هم به عنوان سرمربی تا پای کسب جام جهانی پیش رفت اما در فینال ۳-۰ مغلوب فرانسه شدند تا دیدیه دشان جام را بالای سر ببرد و مانع دومین قهرمانی پیاپی برزیل با کاپیتانی دونگا شود!

soccer

بعدها بکن باوئر هم به این افتخار نایل شد، البته ستاره بی بدیل فوتبال آلمان تنها در جام جهانی ۱۹۷۴ به عنوان کاپیتان و در سال ۱۹۹۰ به عنوان سرمربی همراه تیم آلمان قهرمان جام جهانی شد. وی در جام جهانی ۱۹۸۶ هم به عنوان سرمربی نایب قهرمان جهان شد.

ماریو زاگالوی ۸۳ ساله متولد ۱۹۳۱ است و خیلی دیر به تیم ملی برزیل رسید. وی که به عنوان مهاجم گوش چپ بازی می‌کرد در ۲۷ سالگی اولین بازی ملی را انجام داد و در طول ۶ سال بازی برای طلایی پوشان ۳۳ بار به میدان رفت و ۵ گل به ثمر رساند.

اما پس از دوران بازی و کسب دو قهرمانی جهان ( ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲) به مربیگری روی آورد و با دو قهرمانی جهان به عنوان سرمربی (۱۹۷۰) و مربی (۱۹۹۴) و یک نایب قهرمانی به عنوان سرمربی (۱۹۹۸) یک نام ماندگار در جهان فوتبال شد.

وی از یک نظر هم استثناء است چرا که دو جام قهرمانی متفاوت به دست آورده است؛ یک جام ژول ریمه و یک جام جهانی که در عکس به خوبی مشخص است.

The post پر افتخارترین بازیکن تاریخ جام جهانی +عکس appeared first on آلامتو.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.