پر شدن جیب صنایع لبنی با زحمت دامداران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

دامداران در تولید شیر ، بیشترین زحمت را می کشند و زیر قیمت همه شده شیر با به فروش می رسانند اما بیشترین سود را صنایع لبنی نصیب خود می نمایند.

سلطانی رئیس اتحادیه دامداران ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با بیان مطلب فوق افزود: به سبب افزایش قیمت علوفه و نهاده های تولید قیمت همه شده ی شیر نیز افزایش یافته است، قیمت همه شده هر کیلو شیر خام ۱۱۰۰ تومان است که دامداران ۹۳۰ تومان به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: دامداران بیشترین زحمت را برای تولید شیر می کشند اما شرکت های لبنی با افزایش دو چندان قیمت مواد لبنی خود ۴۰ درصد بیشترین سود را می برند در صورتی که تولید نماینده ومصرف نماینده متضرر می شوند و سبب کاهش مصرف صنایع لبنی می گردد.

سلطانی افزود: امسال سال حمایت از تولید ملی است و باید همه ی مسئولان به تعهدات خود عمل نمایند و وضعیت تولید و تولید نمایندگان را بررسی و در جهت حل آن اقدام نمایند.

وی تصریح نمود: نباید مسئولان برخورد تدافعی با تولید نمایندگان داشته باشند زیرا بعد از انقلاب اسلامی دامداران ایران توانستند با افزایش تولید ما را از وابستگی نجات دهند.

سلطانی اضافه نمود: افزایش تولید صنایع لبنی به قدری است که علاوه بر جوابگوی نیاز داخل میزان صادرات نیز افزایش پیدا نموده است.

وی خاطر نشان نمود: باید انگیزه ی دامداران را برای تولید افزایش داد و مصرف نمایندگان را هم ترغیب به مصرف مواد لبنی نمود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.