پزشک خانواده اساسی‌ترین برنامه معاونت درمان

ممتاز نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پزشک خانواده اساسی‌ترین برنامه معاونت درمان است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر حسن امامی رضوی در هفتاد و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که روز گذشته برگزار شد با ذکر این مطلب افزود: سطوح ۲ و ۳ ارائه خدمات در برنامه پزشک خانواده مدون شده است که بزودی ابلاغ می‌شود.

وی با اعلام این مطلب که در حال حاضر در شرایط به خصوص اقتصادی قرار داریم، تاکید کرد:  باید در سنگر بهداشت و درمان به اجرای برنامه‌های این وزارت توجه خاص داشته باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت از برنامه‌های این معاونت به استقرار برنامه اعتباربخشی استانداردها اشاره کرد و گفت: با استقرار این برنامه کیفیت بیمارستان‌های کشور افزایش می‌یابد. در این برنامه ارزیاب‌ها کارهایشان را انجام داده‌اند و حالا لازم است دانشگاه‌های علوم پزشکی همدیگر را ارزیابی کنند تا حاکمیت بالینی وضعیت دانشگاه‌ها ارتقاء پیدا کند.

وی با تاکید بر اورژانس‌های بیمارستانی گفت: در سه ماه اول سال جاری موضوع جذب متخصص در اورژانس‌ها یا طب اورژانس در دانشگاه‌های علوم پزشکی شهیدبهشتی و تهران انجام شده است ولی در برخی از دانشگاه‌ها تاکنون صورت نگرفته که توجه به این امر ضروری است زیرا این مسئله در ارزشیابی سال ۹۱ بیمارستان‌ها مدنظر قرار گرفته است.

معاون درمان وزارت بهداشت از دیگر برنامه این معاونت به اورژانس‌های پیش بیمارستانی، قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران، تعیین در سطح‌بندی خدمات (نیروی انسانی و تخت‌های بیمارستانی) اشاره کرد.

دکتر حسن امامی رضوی درخصوص تخت ویژه بیمارستانی گفت: تاکنون ۱۵۰ تخت توزیع شده است که مابقی با مساعدت معاونت توسعه توزیع خواهد شد.

وی در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی با دستور وزیر بهداشت خبرداد.

وی از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست کرد: نظام نوین پرداخت در بیمارستان‌ها را به سمت نظام پرداخت سرانه‌ای پیش ببرند زیرا تا نظام پرداخت اصلاح نشود تغییر گرایش در رشته‌های فوق‌تخصصی را خواهیم داشت.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.