پس لرزه های اقتصادی زلزله در ایتالیا

جام جم آنلاین: ناحیه امیلیا رومانیا در شمال ایتالیا طی سه زمین لرزه اخیر ویران شده است که جدا از تلفات انسانی و تخریب میراث تاریخی و فرهنگی، زیان‌های گسترده‌ای نیز بر بخش‌های اقتصادی این منطقه مرفه وارد شده است که آثار آن را بر کل اقتصاد ایتالیا نمی توان نادیده گرفت.

به گزارش سایت طلا، تولید ناخالص داخلی این ناحیه در سال ۲۰۰۹، ۱۳۵ میلیارد یورو بوده است، یعنی چهارمین رتبه در بین ۲۰ ناحیه ایتالیا که ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تامین می‌کند.

در این ناحیه به ازای هر ۱۰ نفر یک بنگاه تجاری کوچک یا متوسط ایجاد شده که زمین لرزه فعالیت بسیاری از آن‌ها را مختل کرده است. به گزارش منابع رسمی زیان اقتصادی زمین لرزه روزانه ۱۰ میلیون یورو برآورد می‌شود.

صنعت پزشکی، یکی از صنایع مهم این ناحیه است که نزدیک به یکصد بنگاه کوچک و متوسط را در خود جای داده است و بیش از پنج هزار نفر در آن اشتغال دارند. درآمد سالانه این بخش ۹۵۰ میلیون یورو است که ۴۰ درصد آن از محل صادارت تامین می‌شود. حال آنکه خسارتهای وارده به این صنعت بر اثر زمین لرزه در حدود ۹۰۰ میلیون یورو برآورد شده است.

امیلیو کونتینی، مدیر کارخانه تولید دریچه‌های قلب ضمن تاکید بر از سرگیری کار می‌گوید: « نمی دانم چه کمکهایی به ما خواهند کرد. ما نمی‌توانیم کمک‌های خیرخواهانه درخواست کنیم یا انتظار زیادی داشته باشیم. برای اینکه مردم زیادی در وضعیت بدی قرار دارند و خانه‌شان را از دست داده‌اند. نیاز به یک لحظه آرامش داریم تا نفسی تازه کنیم. اگر همچون دیگر مناطق اروپا طی سه ماه آینده به ما مقداری کمک مالی کنند، لطف بزرگی کرده‌اند. هنوز نمی‌دانیم بانک‌ها چه خواهند کرد.»

خسارتهای وارده به کارگاه دیگری که قطعات تجهیزات پزشکی تولید می‌کند بیش از ۱۰ میلیون یورو برآورد شده است. جورجیو ماری، مدیر این کارگاه می‌گوید: «ما تنها تامین کننده یک قطعه مهم برای گروه فرسنیوس هستیم. گروه فرسنیوس شاخه‌های زیادی دارد که به این قطعه نیاز دارند تا بتوانند محصول تولیدی خود را تکمیل کنند. اهمیت اثرات اقتصادی از اینجا مشخص می‌شود و ما باید راهی برای شروع دوباره بیابیم.»

امیلیا رومانیا از نواحی مهم کشاورزی ایتالیا نیز به شمار می‌رود. سرکه مودنا، ژامبون پارما و پنیر پارموژیانو از جمله محصولات مهم این ناحیه است. خسارتهای ناشی از زمین لرزه برای بخش کشاورزی ۵۰۰ میلیون یورو برآورد می‌شود.

۱۰ درصد تولیدات پنیر پارموژیانو، یکی از تولیدات مهم این منطقه می باشد بر اثر زمین لرزه از بین رفته است، یعنی نتیجه دوسال کار. کارکنان این صنعت به رغم خطرات احتمالی، تلاش می‌کنند تا چرخ این بخش را دوباره به کار بیاندازند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.