پشت خاکریز نسل امروز دفاع می کنند – اخبار اجتماعی

خاک پیام آشنایی از روزگار ۸ ساله دفاع حق علیه باطل دارد استشمام نکنید، شیمیایی توطئه ای برای نسل های امروزی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، در آستانه هفته دفاع مقدس، به منظور حفظ آرمان های شهدای۸ سال جنگ تحمیلی نمایشگاه یاد یاران برگزار می شود تا درس سال های خون و خمپاره را به نسل های امروز بیاموزد.

نمایشگاه یاد یاران در بوستان لاله از ۳۱ شهریور ماه آغاز شد و به رسم وفاداری،نمایش دو بعدی نمادین جنگ تحمیلی را تقدیم وجود هایی می کند که پلاک گمشده خود را در خاکریز خط مقدم می جویند.

در پی حضور ۴ هزار نفری شهروندان در این نمایشگاه ، غرفه های سلاح شیمیایی، کلاس درس بمباران شده ، بیمارستان صحرایی میدان آب نما، نمایشگاه عکس و غیره بیانگر واقعیتی از ۸ سال جنگ تحمیلی است که مشتاقان زیادی را به خود اختصاص داده و میزبان خانواده ها شده است.

قاسمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) در خصوص این نمایشگاه گفت: هر سال نمایشگاه یاد یاران توسط سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در دهکده مقاومت تهران برگزار می شود که امسال تعداد آن از یک به ۱۵ نمایشگاه در سطح شهر افزایش یافته است.

وی افزود: نمایشگاه یاد یاران از ۳۱ شهریور ماه تا ۹ مهر ماه دایر است و علاقمندان می توانند صبح ها در ساعت ۷ تا ۱۲ بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ شب از این نمایشگاه دیدن کنند.

قاسمی هدف از برگزاری این نمایشگاه را احیای ارزش های دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: به گفته امام خمینی(ره) باید فرهنگ جبهه و شهادت به پشت جبهه منتقل شود و هفته دفاع مقدس فرهنگی برای احیای پیام دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های بعد خواهد بود که این نمایشگاه برای اولین بار با رویکرد نقض حقوق بین المللی در جنگ عراق علیه ایران برگزار می شود تا حقوق پایمال شده ملت مان  توسط مبتکرین در جنگ ۸ ساله را به تصویر بکشیم و با الهام از دستاورد های دفاع مقدس برای همه کشورهای آزادی خواه می توانیم پیام دلیر مردان و شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه اقشار ملت می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند نسل های امروزی را با حال و هوایی آن دوران آشنا ساخته و آرمان های ۸ ساله جنگ تحمیلی را ارزش گذاری کنند./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.