پلمب ٢٩ آرایشگاه زنانه در یاسوج / دلیل: ترویج بی بند و باری

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: ٢٩ آرایشگاه زنانه متخلف توسط معاونت نظارت بر فضای مجازی و جرائم سازمان یافته دادستانی مرکز استان شناسایی و در قالب یک پرونده جامع با لحاظ اولویت دستورات قضایی جهت توقف فعالیت این مراکز صادر و با تلاش پلیس نظارت بر اماکن عمومی، تمامی این مراکز پلمب شده اند.

پلمب ٢٩ آرایشگاه زنانه در یاسوج / دلیل: ترویج بی بند و باری

به گزارش ممتاز نیوز، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص وضعیت نابسامان فعالیت آرایشگاههای زنانه اظهار داشت: با گذر اندکی در فضای مجازی استان، متأسفانه شاهد اقدامات غیر متعارف و مجرمانه به ویژه از سوی برخی صنوف و به تبع ترویج بی بندوباری و هنجارشکنی هستیم، که در این فضا سالن های آرایش در صدر قرار دارند.

وی افزود:با عنایت به بازتاب فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در فضای مجازی، که توجه بسیاری را نیز به خود جلب نموده و متأسفانه اقدام به انتشار تصاویر و فیلم های مبتذل و بعضاً انتشار بدون اذن تصویر شخصی مشتریان می نمایند.

ملک حسینی ادامه داد: به همین جهت دادستانی مرکز استان ورود جدی به این موضوع نموده است، تا شاید با نشان دادن اهمیت موضوع سایر دستگاه‌‎ نیز نگاهی عمیق تر به موضوع بنگرند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج تاکید کرد: در پی وصول گزارشات مردمی به سامانه ارتباط مستقیم با دادستان (“سامد ک.ب”) مبنی بر گلایه بر اقدامات ناهنجار برخی صنوف و با تلاش معاونت نظارت بر فضای مجازی و جرائم سازمان یافته دادستانی مرکز استان، این متخلفین شناسایی شدند.

وی ابراز داشت: در خصوص این موضوع لازم است بیان کنیم که خطوط قرمزی که امروز آرایشگران زن در فضای مجازی ترسیم می‌کنند، نه از نظر قانون و نه از نظر عرفی و شرعی، قابل توجیه نیست و همین موضوع سبب شده، تا با واکنش‌های متعددی از سوی مردم و نخبگان استان مواجه شود.

ملک حسینی به شباهت صنوف آرایشی و آموزشی و اشتباه برداشت کاربران فضای مجازی در عدم شناخت آنان اشاره و تصریح کرد: نکته ظریف و پنهانی که در این تخلفات مغفول مانده است، شباهت فعالیت برخی از افراد فعال در صنف آرایشگاه‌های زنانه با آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی است که تشخیص آن برای یک کاربر فضای مجازی دشوار است، اما در واقع هر کدام از این فعالیت‌ها نهاد و متولی خاص خود را دارد و ضمن اینکه اساسا نحوه تبلیغ هر دو گروه بر خلاف قانون و ضوابط می باشد

وی از پلمپ صنوف متخلف که در فضای مجازی فعالیت داشتند خبر داد و گفت: تاکنون قریب به ٢٩ آرایشگاه زنانه متخلف توسط معاونت نظارت بر فضای مجازی و جرائم سازمان یافته دادستانی مرکز استان شناسایی و در قالب یک پرونده جامع با لحاظ اولویت دستورات قضایی جهت توقف فعالیت این مراکز صادر، و با تلاش پلیس نظارت بر اماکن عمومی، تمامی این مراکز پلمب شده اند و متصدیان متخلف این آرایشگاهها به عنوان متهم احضار و فرآیند رسیدگی ادامه خواهد یافت.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج تصریح کرد: بسیاری از قانون شکنان در خفا مبادرت به تخلف می نمایند که از چشم پلیس و دستگاه قضایی مخفی می ماند، اما مردم می توانند از طریق ارتباط با سامانه (سامد ک.ب) هرگونه هنجار شکنی را گزارش نمایند.

وی افزود: شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد می توانند از طریق خط ارتباطی سامد کهگیلویه وبویر احمد (ارتباط مستقیم با دادستان مرکز استان) با شماره۰۹۱۷۲۱۰۹۷۷۳ گزارشات و مطالب خود را جهت بررسی از طریق پیام رسان های مطرح، بصورت محرمانه ارسال نمایند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.