پلیس فتا: هنگام خرید با دستگاه های کارت خوان مراقب اشخاص سودجو باشید

۲۰فروردین۱۳،

 

پلیس فتا اخطار داد: هنگام خرید بوسیله کارتهای بانکی مراقب عملیات کسر از حساب و کشیدن کارت در دستگاههای کارت خوان باشید، تا در معرض دید شما انجام شود و رمز عبور را شخصا وارد کنید تا زمینه سوء استفاده فرصت طلبان نشود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در بررسی های کارشناسانه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) مشخص شده که افرد سودجود، می توانند از اطلاعات کارت کپی تهیه کرده و با در اختیار داشتن رمز، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص کنند.
 
برهمین اساس با توجه به خرید با دستگاههای کارت خوان به هموطنان پیشنهاد می گردد در صورت امکان کارت و رمز عابر بانک را در اختیار دیگران قرار ندهند.
 
همچنین هنگام خرید، کارت خود را شخصا به دستگاه کارت خوان کشیده و رمز آن را وارد کرده و همه سرمایه خود را در یک حساب متمرکز نکنید تا در صورت دسترسی غیرمجاز از میزان ضرر و زیان آن کاسته شود.
 
پلیس فتا در بخشی دیگری اضافه کرده است: اگر از سیستم پیامکی استفاده نمی کنید، سعی کنید در اولین فرصت با مراجعه به محل صدور کارت بانکی خود، نسبت به فعال نمودن سیستم پیامکی گردش حساب اقدام، تا در صورتی که از حساب شما به صورت غیرمجاز برداشتی صورت گرفت سریعاً مطلع و اقدام قانونی به عمل آورید.
 
همچنین رمز عابر بانک خود را به صورت متناوب و دوره ای، بخصوص پس از خرید از مکانهای مشکوک بلافاصله عوض کنید تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. سجاد:

    salam man az kerman mozahem misham . ye maghaze dare bi hame chiz be jaye 6 hezar toman az karte man 60 hezar toman pol keshide va polamam pas nemide man bayad chikar konam? ba tashakor

  2. سجاد:

    سلام من از کرمان هستم یه مغازه سو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.