پناهیان: نظام اقتصادی بایستی بسترعبودیت را برای انسان ها فراهم کند

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا ،حجت الاسلام پناهیان عصر سه شنبه در سوگواره یاس نبوی گفت: خداوند بستر کمال انسان را در معیشت و اقتصاد قرار داده است و اصل حیات انسان در ارتباط با خدا معنی پیدا می کند.

وی که با موضوع ‘حقیقت دین’ در دانشگاه علوم اقتصادی سخن می گفت، افزود: قرآن هدف از فرستادن پیامبران را برداشتن زنجیرها از دست و پای انسان عنوان می کند و بر همین اساس بشر با وضع قوانین اضافی زنجیرهای را به دست و پای خود بسته و گاهی نیز نام دین را بر آن می نهد.

پناهیان ادامه داد: وقتی هدف اقتصاد در جامعه عبارت از سود بیشتر و رفاه جامعه شود، دیگر نمی توان به مسایل اخلاقی توجه کرد.

وی ضمن انتقاد از عدم پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب درباره نهضت نقد و نهضت نرم افزاری از دانشجویان و پژوهشگران خواستند تا در طراحی ساختارها در جامعه اسلامی تلاش کنند.

پناهیان از دانشجویان و طلاب علوم دینی خواست تا با نگاه نقادانه به فرهنگ غرب برخورد کنند، افزود: اقتصاد اسلامی این نیست که چند حکم اسلامی را رعایت کنیم بلکه باید روش ما به گونه ای باشد که اقتصاد انسان بر اساس زندگی او هماهنگ شود.

این استاد حوزه با بیان سخنانی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که ‘ما به سوی دولت اسلامی حرکت می کنیم’ گفت: هر کسی باید به اندازه سهم خود در اسلامی کردن کشور تلاش کند و هیچکس نباید ادعا کند که حکومت اسلامی شده است. چون اگر چنین بود امام زمان (ع) ظهور می کردند.

وی به مظلومیت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: سوگواری ما برای اهل بیت (ع) به این دلیل است که مردم آن زمان سخنان ائمه معصومین را نفهمیدند و آنان را تنها گذاشتند و امروز حوزه و دانشگاه می تواند در رفع این غربت راهگشا باشند.

فراهنگ**۱۰۰۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۰۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.