پنتاگون در روند جذب نیرو و انعقاد قراردادهای خود بازنگری می‌کند

۲۲م دیماه ،

AP-24.jpg

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، چنانچه کنگره نتواند برنامه‌ای برای کاهش هزینه‌ها تدوین کند، پنتاگون بعضی از قراردادها را به تاخیر می‌اندازد و گام‌هایی را برای لغو استخدام کارمندان غیرنظامی انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: مقام‌های وزارت دفاع باید جزئیات برنامه‌های مربوط به دفاع آمریکا را به منظور تحقق مرخصی بدون حقوق برای پرسنل غیرنظامی وزارت دفاع توسعه دهند.

وی همچنین اعلام کرد، از رهبران دفاعی خواسته تا از این موضوع اطمینان حاصل کنند که هرگونه تصمیم اولیه که اتخاذ می‌کنند قابل بازگشت باشد و آن‌ها باید تاثیرات زیان‌بار بر آمادگی ارتش را بکاهند.

پانه‌تا در جریان کنفرانس خبری پنتاگون افزود: حقیقت امر این است که این سال مالی به یک تهدید جدی برای امنیت ملی تبدیل شده است. در واقع ما هیچ انتخابی نداریم اما خود را برای بدترین‌ها آماده کرده‌ایم.

وزارت دفاع آمریکا با کاهش هزینه‌های قریب به ۵۰۰ میلیارد دلار در طول یک دهه قبل مواجه شده است. مبلغ ۱۱۰ میلیارد دلار مازاد نیز به صورت خودکار از هزینه‌های دفاعی ارتش کاسته شد و در صورتی که هیچ توافقی حاصل نشود، برنامه‌های داخلی دفاعی آمریکا تا اوایل ماه مارس سال ۲۰۲۴ میلادی از آن تاثیر می‌پذیرد.

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک نیروهای ارتش آمریکا به همراه وزیر دفاع کشور به این نکته اشاره کردند که کنگره هنوز بودجه پیشنهادی از سوی پنتاگون را که سال قبل مطرح شده بود برای سال ۲۰۲۴ میلادی تصویب نکرده است.

پانه‌تا اعلام کرد در صورتی که کنگره در تصویب بودجه تازه ناکام بماند یا از کاهش خودکار بودجه اجتناب کند، وزارت دفاع آمریکا باید به سرعت به دنبال ۴۰ میلیارد دلار باشد.

ژنرال دمپسی نیز با اشاره به دفاع و حفاظت از نیروها در افغانستان اعلام کرد که این اقدامات بر نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان تاثیرات مخرب برای جای خواهد گذاشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.