پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟

در چند دهه گذشته کاربرد ابزار و محصولات مدرن در نمای ساختمان ها سبب شده که علاوه بر عوض شدن چهره شهرها کیفیت زندگی نیز بهتر گردد. امروزه در اغلب شهرهای ایران و سایر کشورهای جهان از سیستم ها و مصالحی همچون کرتین وال استفاده می شود که تاثیر بسزایی در جذابیت نمای ساختمان ها دارد اما یکی دیگر از مهمترین مصالحی که به وفور استفاده می شود پنجره های دوجداره است. در کشورهای پیشرفته به ندرت ساختمانی پیدا می شود که پنجره دوجداره نداشته باشد و این محصول آرام آرام جای خود را در میان بناهای ایران نیز باز کرده است. اگر به شهرهای بزرگ ترکیه همانند استانبول سفر کرده باشید حتما متوجه شدید که حتی ساختمان های بسیار قدیمی و چند صدساله این شهرها هم دارای پنجره دوجداره هستند بنابراین انتخاب و استفاده از این نوع پنجره ها امری حائز اهمیت است و این میزان استفاده نشان می دهد که محصولی خوب و پرکاربرد است که مزایای زیادی دارد.

مزایای پنجره های دوجداره

پنجره های دوجداره از نظر زیبایی بسیار جذاب تر از پنجره های قدیمی هستند و امکان طراحی های مختلف روی آنها نیز وجود دارد اما اغلب ترجیح داده می شود که از نسخه سفید آن استفاده شود.

پنجره های دوجداره به دلیل وجود گاز آرگونی که در بین جداره های آن ها استفاده می شود عایق بسیار خوبی برای هوا و صدا هستند. بررسی ها نشان می دهد که وجود پنجره های دوجداره می تواند تا ۳۹ درصد، مصرف انرژی ساختمان را کاهش بدهد.

پنجره های دوجداره دارای رطوبت گیر و درزگیر نیز هستند که از ورود رطوبت و انواع حشرات و گرد و غبار به داخل جلوگیری می کنند. ناگفته نماند که تمیز کردن پنجره های دوجداره نیز به نسبت همتایان آهنی خود بسیار آسان تر است.

بر کسی پوشیده نیست که اگر از پنجره دوجداره در ساختمان استفاده شود، ارزش ملک افزایش پیدا خواهد کرد که این موضوع در بازار امروز امر مهمی تلقی می شود.

کمتر کسی از این موضوع مطلع است اما پنجره های دوجداره می توانند از ورود اشعه UV به داخل بناها نیز جلوگیری کنند. از مزایای دیگر این پنجره ها می توانم به عدم اشتعال آنها اشاره کنم که نکته بسیار مهمی به شمار می رود و نقشی اساسی در امنیت ساختمان ها به ویژه منازل و کارخانه ها دارد.

پنجره های دوجداره انواع و کیفیت های مختلفی دارند و این موضوع انتخاب را برای خریداران دشوار می کند و شاید هم ایراد اینجاست که منبع درستی برای کسب اطلاعات صحیح و معرفی بهترین برندها وجود ندارد. یکی از ابتدایی ترین انتخاب هایی که خریداران برای داشتن پنجره دوجداره مناسب باید داشته باشند این است که پنجره لولایی تهیه کنند یا کشویی؟

در اینجا به مقایسه این دو محصول از شرکت آلوتک می پردازم و ویژگی های آنها را بیان می کنم؛ این شرکت را انتخاب کردیم چون برندی ایرانی‌ست که سالها سابقه فعالیت در ایران و ترکیه و ۵۰ کشور دیگر را دارد.

پنجره دوجداره کشویی

به پنجره دوجداره کشویی لیفت اند اسلاید هم گفته می شود. این نوع پنجره ها جلوه بزرگتری به فضا می دهند و در حین باز شدن فضای پرتی ایجاد نمی کنند بنابراین برای ساختمان های کوچک بسیار مناسب هستند. در این نوع پنجره ها دو لنگه باز می شود و به باز شدن یک لنگه بسنده نمی شود اما اگر سازنده بخواهد می تواند یک لنگه ثابت و یک لنگه کشویی کار کند.

از پنجره دوجداره کشویی به نسبت پنجره های لولایی باید نگهداری و مراقبت بیشتری کرد و به خاطر آن که پروفیل های زیادتری در ساخت آنها به کار می رود همواره قیمت گران تری به نسبت لولایی دارند. توجه داشته باشید که در خرید پنجره های دوجداره کشویی سلیقه و فضا دو عامل مهم هستند.

پنجره دوجداره لولایی

بیشتر پنجره های دوجداره ای که در ساختمان های معمولی در ایران مشاهده می کنیم از نوع پنجره دوجداره لولایی هستند. در این نوع در و پنجره ها پایه روی یک سمت قرار گرفته و یک لنگه دارای لولا و یک لنگه ثابت است. در خرید پنجره هایی لولایی باید دقت کرد که کیفیت لولاها خوب باشد و هنگام نصب هم باید مطمئن شوید که به درستی روی بدنه سوار شوند. کسانی که فضای کافی برای باز شدن پنجره دارند، بهتر است که از پنجره های دوجداره لولایی استفاده کنند که هم ارزان تر و هم مقاوم تر هستند.

برای کسب مشاوره رایگان و برآورد قیمت پروژه های ساختمانی و همچنین خرید انواع پنجره های دوجداره از وبسایت شرکت آلوتک دیدن کنید: http://www.alutech.ir/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.