پنجره هوشمند ساخته شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

فعال شدن لایه اول، از اشعه های مادون قرمز (سازندگان گرما) جلوگیری می کند در حالی که لایه دوم حتی بخش زیادی از نور مرئی را مسدود می کند.
 
این پنجره ها به لطف فناوری نانو برای کنترل نور و گرما کار می کنند. به گزارش بخش علم و تکنولوژی خبرگزاری ANSA ایتالیا پس از سال ها تحقیق، اولین ویندوز هوشمند کار می کند. 
 
به گزارش ممتاز نیوز، به لطف فناوری نانو عینک خود می توانند به صورت انتخابی از نور و گرما جلوگیری کند و بهبود قابل توجهی در بهره وری از انرژی داخلی می دهد. 
 
این روند، توسعه یافته توسط یک تیم بین المللی با هماهنگی آزمایشگاه لارنس برکلی در کالیفرنیا، که در مجله طبیعت انتشار یافته است، اجازه می دهد تا با هزینه کمتر قادر به تغییر و کنترل نور باشید . 
 
با وجود پیشرفت های بزرگی که در بهبود مصرف انرژی داخلی انجام شده ، پنجره ها هنوز یکی از نقاط مهم از دست دادن حرارت و دروازه ورودی گرما می باشند . 
 
برای مقابله با این مشکل، محققان آمریکایی، یک روش که می تواند به راحتی به فرآیندهای تولید صنعتی برای پنجره ها و محدود کردن ورود گرمای تابش خورشیدی یکپارچه را توسعه داده اند . آن شیشه ای است که در داخل آن دو نوع از نانوبلورها که می تواند از طریق یک ضربه الکتریکی فعال می شود، وجود دارد.این کریستال ها، شفاف می باشند، اما در دو لایه مختلف قرار داده شده است . 
 
فعال شدن لایه اول، از اشعه های مادون قرمز (سازندگان گرما) جلوگیری می کند در حالی که لایه دوم حتی بخش زیادی از نور مرئی را مسدود می کند. 
 
بنابراین ساخت شیشه ای مات، پس از سال ها تحقیق در این زمینه، راه حل های مهندسی ارائه شده توسط این گروه از پژوهشگران به نظر می رسد در نهایت قادر به باز کردن جاده بسوی شیشه های هوشمند تجاری برای محدودیت مصرف انرژی می باشد .            

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.