پنجشنبه در پایتخت عراق منع آمدوشد اعلام می‌شود

۲۳ام بهمن ،

به دنبال تصمیم مخالفان عراقی برای ورود به بغداد در روز جمعه، مقامات امنیتی این کشور اعلام کردند که از روز پنجشنبه در پایتخت عراق حالت فوق العاده و منع آمد و شد اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سومریه نیوز عراق، “منابع امنیتی بلندپایه” عراقی اعلام کردند که از اولین ساعات بامداد روز پنجشنبه در بغداد، پایتخت عراق حالت منع آمد و شد و وضعیت فوق العاده اعلام خواهد شد و این حالت تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

این تصمیم مقامات بغداد در واکنش به تصمیم معترضان استان الانبار برای ورود به بغداد و برگزاری نماز جمعه مشترک در پایتخت چند میلیون نفری عراق اتخاذ شده است.

بنا به نقل از منابع امنیتی عراق، اقدام مذکور برای جلوگیری از به وجود آمدن هر نوع درگیری و یا اقدامات پیش بینی نشده صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، احمد ابو ریشه، رهبر نیروهای بیداری استان الانبار اعلام کرد که ارتش عراق با ورود مخالفان عراقی به بغداد مخالفت کرده و به رهبران مخالفان اعلام کرده‌اند: به سبب مسائل امنیتی و در راستای حفظ سلامتی معترضان، ارتش نمی‌تواند به آنها اجازه دهد از استان الانبار به سمت بغداد حرکت کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.