پنج هزار میلیارد ریال به احداث واحدهای ۷و۸ نیروگاه رامین اختصاص یافت

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ‘مسعود معین پور’ در این ارتباط توضیح داد: نیروگاه رامین اهواز بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور است که با احداث واحدهای ۷ و ۸ آن ظرفیت این نیروگاه به میزان حدود ۶۶۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: این نیروگاه هم اکنون با شش واحد نیروگاهی توان تولید یک هزار و ۸۵۰ مگاوات انرژی الکتریکی را دارد که با ساخت واحدهای ۷ و ۸ که ظرفیت هر کدام ۳۳۰ مگاوات است مجموع ظرفیت این نیروگاه به دو هزار و ۵۱۰ مگاوات خواهد رسید.

معین پور افزود: احداث این دو واحد از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به استان خوزستان است که برای ساخت و تکمیل آن ها پنج هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات صنعت برق کشور اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: قرار است علاوه بر احداث دو واحد جدید در نیروگاه رامین، تمام این نیروگاه به مرور زمان از اساس مکانیزه شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان خاطر نشان کرد: زمین بخش BOP احداث واحدهای ۷ و ۸ نیروگاه رامین نیز به پیمانکار تحویل داده شد.

معین پور اشاره ای به زمان بهره برداری از واحدهای ۷ و ۸ نیروگاه رامین نکرد.

نیروگاه رامین قلب صنعت برق در خوزستان است که نصب و راه‌اندازی واحدهای ۷ و ۸ آن خدمتی بزرگ در راستای تامین برق پایدار در خوزستان خواهد بود.

نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی رامین اهواز در کیلومتر ۲۵جاده اهواز ـ مسجد سلیمان در نزدیکی رودخانه کـارون و شهر ‘ویس’ در شمال شرقی اهواز قرار دارد.

ک/۲ ۶۴۶/۶۴۱/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۵۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.