پنگوئن و رندوم هاوس در هم ادغام شدند

سهشنبه ۹ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

برای رقابت با عرضه کتاب‌های دیجیتال

با توافق بنگاه انتشار یافتناتی پیرسون با گروه رسانه‌ای آلمانی برتلزمان از این پس دو شرکت ناشر ˝پنگوئن˝ و ˝رندوم هاوس˝ در یکدیگر ادغام خواهند شد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، براساس توافق iبه دست آمده این دو شرکت ناشر در قالب یک مجموعه واحد تحت نام “پنگوئن رندوم هاوس” اداره خواهد شد.

بنابر این گزارش تفسیری، گروه برتلزمان ۵۳درصد از سهم این شراکت و پیرسون ۴۷درصد از آن را در اختیار خواهند داشت.

این دو بنگاه انتشار یافتناتی هفته پیش از بحث بر سر انجام معامله‌ای مابین خود خبر دادند. در پایان هفته نیز گزارش تفسیریی انتشار یافت که حاکی از ارائه یک پیشنهاد iبه پنگوئن از سمت بنگاه خبری نیوز کورپوریشن بود.

هفته‌نامه ساندی‌تایمز گزارش تفسیری داد که نیوز کورپوریشن (مالک انتشار یافتنات هارپرکالینز) آماده ارائه پیشنهاد خرید کل سهام پنگوئن iبه صورت نقد و با قیمتی در حدود یک میلیارد پوند بود.

 اتحاد بین پنگوئن و رندوم هاوس در نوع خود اولین پیوندی محسوب می‌شود که در بین ۶ ناشر برتر جهان رقم می‌خورد. ناشران دیگر عبارتند از “اَشِت”، “هارپرکالینز”، “مک میلان” و “سایمون و شوستر”.

به نوشته بی‌بی‌سی، هنگامی‌که هفته پیش خبرها آن مذاکرات انتشار یافتند، ناظران صنعت چاپ گفتند که توافقاتی از این دست، یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر می باشند؛ iبه این سبب که ناشران، جملگی iبه دنبال راهی برای تطبیق دادن خود با چشم‌انداز در حال تغییر صنعت چاپ و نشر می باشند. آنان از بابت همه گیرتر شدن ای‌بوک‌ها و افزایش ضرباهنگ بسته شدن کتابفروشی‌ها در حال تحمل ضررهای سنگینی می باشند.

خیز سریع ای‌بوک‌ها برای ناشران بدین معناست که باید در تلاش برای بالا بردن قدرت چانه‌زنی خود با سرویس‌دهندگان آنلاین (همچون آمازون) باشند.

مارجوری اسکاردینو، مدیرعامل پیرسون که ریاستش در انتهای سال جاری iبه پایان می‌رسد، در این‌باره گفته: پنگوئن محبوب‌ترین بخش از تشکیلات پیرسون است. شراکت با رندوم‌هاوس، بخت و فرصت‌های بیشتری را در اختیار هر دو ناشر قرار خواهد داد. تشکیلات تازه قادر خواهد بود که حضور بیشتری در دنیای iبه سرعت در حال تغییر کتاب‌های دیجیتال داشته باشد.
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.