پورکاظمی:المپیکی ها منتظر حضور سرزده افسران وادا باشند

‘لطفعلی پورکاظمی’روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از پنج ماه گذشته تاکنون حدود ۱۹۰ نمونه تست دوپینگ از ورزشکاران اعزامی به بازی های المپیک اخذ شده است که خوشبختانه تا امروز حتی یک مورد مثبت دوپینگ دریافت نکرده ایم .

وی از کادر فنی و تمامی ورزشکاران اعزامی به رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ لندن به دلیل دقت در استفاده از داروها و مکمل ها قدردانی کرد.

پورکاظمی گفت:برخی از مربیان بویژه ‘کورش باقری ‘ و ‘رسول خادم’ فهرست داروهای ممنوعه را در اختیار ورزشکاران قرارداده و از آنان خواسته اند تا آن را حفظ کرده و روزانه با پرسش و پاسخ ،اطلاعات ورزشکاران خود را چک می کنند.

وی بااشاره به اینکه تا آغاز بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن کمتر از ۵۰ روز باقی مانده است،گفت:المپیکی ها با دقت ویژه مراقب سلامتی خود باشند.

بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن از هفتم مرداد ماه آغاز می شود.

پورکاظمی با اشاره به اینکه ورزشکاران در صورت بروز هر نوع آسیب در مصرف داروها و مسکن ها دقت کنند،افزود:ورزشکاران هیچ دارویی را بدون حضور پزشک یا مشاوره پزشکی مصرف نکنند.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین به حضور مداوم یک تیم متشکل از پزشک،فیزیوتراپ،روانشناس و متخصص تغذیه در اردوها و مسابقات ورزشکاران و تیم های اعزامی به لندن خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۰ پزشک، متخصص تغذیه و فیزیوتراپ از فدراسیون پزشکی و ورزشی این وظیفه را بر عهده دارند.

پورکاظمی در تشریح آخرین وضعیت ‘بهداد سلیمی’ و ‘ محمدرضا رودکی’گفت:خوشبختانه سلیمی روز به روز به لحاظ روانی و فیزیکی بهتر می شود و جراحی رودکی کاملا موفقیت آمیز تشخیص داده شده اما باید برای رسیدن به سلامتی کامل ۴۵ روز از آتل استفاده کند.

ورزشی **۱۸۲۸**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۰۹۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.