پورمحمدی: یارانه را افزایش می دهم

۰۵اردیبهشت،

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری در اهواز اظهار کرد: رئیس جمهور در خصوص بومی سازی ۱۰۰ درصدی استخدام در شرکتهای نفت و پتروشیمی برای خوزستان فقط وعده داده و به این قول عمل نکرده، اما اگر من مدیر اجریی کشور شوم حتما این کا ر را انجام خواهم داد.

وی افزود: اشتغال در شرکت های نفت و پتروشیمی موجود در استان باید بر روی اشخاص دارای صلاحیت استان متکی باشد و همچنین درآمدی که از این طریق در استان تولید می گردد در ابتدا باید اولویت استفاده از آن برای استان خوزستان باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به صحبت رئیس جمهور مبنی بر اینکه «عده ای می باشند که اگر گوشه ای از پرونده شان را بالا بزنیم دیگر جایی در بین مردم نخواهند داشت» اظهار کرد: من نمی دانم منظور آقای احمدی نژاد از طرح اینگونه صحبت ها چیست. ضمن اینکه تاکنون هیچ گزارشی به سازمان بازرسی کشور در این خصوص گزارش نشده است.

پور محمدی با تاکید بر اینکه اگر جرمی در کشور به وقوع بپیوندد و فردی از این جریان اطلاع داشته باشد و جرم را اطلاع ندهند، خود نیز مجرم است، گفت: با توجه به اینکه آقای احمدی نژاد تاکنون پرونده ای را در این خصوص گزارش نداده اند دو موضوع مطرح می گردد. ابتدا اینکه گزارشی وجود ندارد و جرمی به وقوع نپیوسته و وی می خواهد جو سازی سیاسی انجام دهند و دوم اینکه؛ پرونده را نگه داشته تا در زمان مناسب از آن استفاده سیاسی بکند. البته هر دوی این اقدامات اشتباه است و کار درستی نیست.

وی با تاکید بر این نکته که ما آمده ایم تا ضعف ها را به چالش بکشیم، گفت: شما از حضور من به عنوان فردی که به صورت جدی وارد میدان شده است استقبال کنید و همچنین به من بیشتر می توان اعتماد کرد تا اشخاصی که همه کارهایشان محافظه کارانه است و در سکوت از کنار مسائل و حوادث عبور می کنند.

پور محمدی بابیان اینکه، دولت من یک دولت شفاف و قانون مدار است، گفت: ما نباید همه مسائل را از زاویه سلبی تحلیل کنیم و زمانی که می گوئیم حماسه سیاسی، به این معنا نیست که باید اشخاص را با برخورد و تندی کنار زد بلکه در اصل حماسه سیاسی به معنای اتحاد است. حماسه اقتصادی هم که فقط بگیر و ببند نیست. حماسه اقتصادی یعنی که درآمد افزایی در جامعه ایجاد کنیم و در کنار آن با فساد مبارزه کنیم که آفت توسعه فساد است.

وی با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی محور های بسیاری را در نظر گرفته ایم، گفت: محور اصلی برنامه ها، تولید است و تولید به این معنی است که نظام بانکی، گمرک و بیمه باید اصلاح شود تا تولید در بستر موفق عمل کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: استان خوزستان به دلایل بسیاری در صدر فعالیت های من است. در ابتدا به سبب اینکه، نفت و انرژی را پشتیبان توسعه کشور قرار داده ایم.

پور محمدی با تاکید بر این امر که من مخالف این هستم که می گویند باید نفت را از اقتصاد جدا کرد، تصریح کرد: من می گویم برای رشد اقتصاد باید از نفت استفاده کنیم. به نظر من فروش نفت خام و فراورده های نفتی دست اول، اشتباه است و اشکال دارد و ما باید عملیات متعددی بر روی مشتقات نفت انجام دهیم که این امر علاوه بر اینکه سبب اشتغال زایی می گردد؛ ارزش افزوده برای ما ایجاد می کند.

وی افزود: خوزستان به سبب اینکه آب و دشت های فراوانی دارد و همچنین به سبب دسترسی به آبهای بین المللی، از پتانسیل صنعتی بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه استان خوزستان از لحاظ کشاورزی نیز قابلیت های بالای دارد، گفت: زمین های زراعی کشاورزی در استان را باید شناسایی و از آنها استفاده کنیم.

وی در خصوص کاندیدای نهایی اصولگرایان اظهار کرد: اگر یک کاندیدا از جریانات رقیب قدرت بالایی در رای آوری داشته باشد ما اصولگرایان هم باید به یک کاندیدای واحد برسیم.

پورمحمدی در خصوص تحریم های اعمال شده بر کشور گفت: آنهایی که می گفتند تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیستند امروزه همه چیز را گردن تحریم ها می اندازند. اگر که منافع ما در گفتگو و مناظره با کشورهای دیگر باشد این کار را با چانه زنی های دیپلماسی و هوشمند انجام می دهم و همچنین ما نباید می گذاشتیم این تحریم ها تشدید شوند و باید تدابیری برای مقابله با تحریم ها می اندیشدیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در خصوص هدفمندی یارانه ها از نظر من بهترین کار این است که یارانه فقط در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار گیرد و حتما مقدار آن را افزایش می دهم.

پورمحمدی با بیان اینکه من دولت قدرتمندی را خواهم ساخت که با قدرت با فساد مبارزه کند، عنوان کرد: بنای من بر این است که ریشه های فساد را در دولت خشک کنیم و من قاطعانه می گویم اگر در دولت من فسادی به وقوع پیوست من از مجلس خواهم خواست که برخورد کند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.