پوستین دوز استعفا داده؛ از برکناری خبری نیست

نگاه چندگانه به یک خبر

پوستین دوز استعفا داده؛ از برکناری خبری نیست

در هفته جاری شاید هیچ خبری به اندازه خبر خداحافظی پوستین دوز از گروه خودروسازی سایپا، رسانه های کشور را به بحث و گمانه زنی وا نداشت. به نوعی این هفته هیچ خبر دیگری درحوزه خودرو اصلا دیده نشد.

با این وجود اگر از همزمانی تقریبی ورود پوستین دوز و خروج وی از گروه خودروسازی سایپا با یکدیگر بگذریم، به نظر می رسد این اتفاق در چند زاویه دیگر نیز قابل بررسی است.

اول اینکه در برخی رسانه ها اخبار منتشر شده از برکناری پوستین دوز از سوی هیات مدیره این شرکت حکایت دارد، این در حالی است که بنابر اطلاعات کسب شده هیات مدیره برنامه ای برای برکناری پوستین دوز نداشته است. البته شاهد این ادعا نیز انتخاب سعید مدنی به عنوان جانشین وی است، چرا که مدنی در زمان مدیریت پوستین دوز بود که در ابتدا به سمت قائم مقامی پارس خودرو و سپس مدیر عاملی این شرکت با نظر مستقیم پوستین دوز منصوب شد و اگر عملکرد پوستین دوز مورد تایید هیات مدیره نبود به طور حتم مدنی جانشین وی نمی شد. انتصابی که کاملا شائبه انتخاب فردی سیاسی را به عنوان مدیریت سایپا رد می کند.

اما دوم؛ در همین چند روز برخی از رسانه ها ارایه گزارش تحقیق و تفحص از واگذاری سهام گروه خودروسازی سایپا را یکی از مهمترین دلایل برکناری پوستین دوز می دانند، این در حالی است که اول اینکه واگذاری سهام سایپا ارتباطی به عملکرد مدیریت این شرکت ندارد و دوم اینکه گزارش تحقیق تفحصی که در صحن مجلس قرائت شد فاقد هرگونه ایراد اساسی به واگذاری سهام این شرکت بود، که البته شاهد این ادعا نیز گفتگو ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو با جمشید پژویان و تایید سلامت این واگذاری از سوی رییس شورای رقابت بود.

اما سوم؛ در دنیای رسانه هم برای پوشش اخبار مهم آن هم در سطح استعفای مدیرعامل رقابت بسیار شدیدی وجود دارد . که انتشار خبر رسمی از سوی یکی از خبرگزاری های مهم کشور موجب ایجاد رقابت بین رسانه ها جهت پوشش این خبر شد.

آنچه مسلم است یکی از نقاط قوت عزل و نصب های «پوستین دوز» عبور از سیاسیون و بازگرداندن اهل فن به سایپا بود . هر چند عمر مدیریتی «پوستین دوز» مجال به ثمر نشستن این تلاش ها را نداد، اما بی تردید «سعید مدنی» مدیرعامل جدید وظیفه سنگینی در تحقق اهداف خواهد داشت. او که خود یکی از مدیران پرورش یافته صنعت خودرو با ۲۸سال سابقه است و همکاری با چندین مدیر توانمند صنعت خودرو را تجربه کرده، باید از این زیرساخت های موجود بهره برداری های لازم را داشته باشد. مهمتر از همه آنکه مدنی به دلیل مدیریت بر سازه گستر سایپا به خوبی با صنعت قطعه سازی آشنا است و می تواند سیاست های این دو بخش را با یکدیگر تلفیق و خروجی قابل قبولی در صنعت خودرو به دست آورد.

 

 


سه شنبه ۲۴ مرداد   ۱۳:۲


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.