پیامک بانک‌ها تبلیغاتی محسوب نمی‌شود

قطع سرویس پیامکی‌ بانک‌ها، یکی از ممانعت‌های مشترکان برای درخواست قطع پیامک‌های انبوه‌ است، اما در دستورالعمل بهمن‌ماه ۹۰ رگولاتوری، با رفع این نقیصه، پیامک‌های بانکی پیام اطلاع رسانی محسوب می‌شود و قطع نخواهد شد.
به گزارش فارس، بهمن ماه ۹۰ بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، خبری و اطلاع رسانی مستلزم کسب اجازه قبلی از مشترک است.
این سازمان دلیل این تصمیم خود را رفع مزاحمت ناشی از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی و رعایت حریم خصوصی عنوان کرد و قرار شد از آن پس، اپراتورهای تلفن همراه برای ارسال پیامک انبوه، قبلا موافقت مشترک را گرفته باشند و برای اطمینان، تاییدیه نیز دریافت کنند.
به این ترتیب روش‌های غیر فعال سازی پیامک انبوه از سوی اپراتورها اعلام شد.
اما علیرغم تمایل به قطع پیامک انبوه در برخی از مشترکان، اشتراک برخی سرویس‌ها، مانع از این کار می‌شود.
یکی از سرویس‌هایی که امروز کاربران زیادی بین مشترکان تلفن همراه دارد، سرویس اطلاع رسانی پیامکی بانک‌ها است.
بانک‌ها با این سرویس، امکانات بسیاری از جمله اطلاعات مانده حساب و تراکنش‌ها را به صورت لحظه ای به مشتریان خود ارائه می‌کنند و بی‌شک می‌توان سرویس‌ بانک‌ها را یکی از فراگیرترین و کاربردی‌ترین امکانات جنبی حال حاضر تلفن‌همراه دانست.
پیش از این، اگر کسی از اپراتور تقاضای قطع پیامک تبلغاتی را داشت، تمام پیامک‌ها به غیر پیامک‌های فرد به فرد، برای مشترک قطع می‌شد و مشترک تنها پیامک‌هایی که فقط برای او ارسال شده‌اند را می‌دید.
به این ترتیب مشترک هیچ پیامک دیگری دریافت نمی‌کرد و سرویس‌ اختصاصی که با تمایل در آن عضو شده بود، نیز قطع می‌شد.
همین نقیصه باعث شده که هم اکنون نیز برخی مشترکان علیرغم عدم تمایل به دریافت پیامک تبلیغی، درخواست غیر فعال سازی سرویس را ندهند.
اما این نقیصه هم اکنون بر طرف شده است.
زیرا از نظر رگولاتوری در دستور العمل منع ارسال تبلیغ بدون اجازه، پیامک‌های بانکی بحث اطلاع رسانی هستند، نه تبلیغات.
از نظر رگولاتوری، نظرسنجی پیامکی اپراتورها در خصوص تمایل یا عدم تمایل مشترک به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، تنها شامل پیامک‌های تبلیغاتی انبوه است که از طرف شرکت‌ها ارسال می‌شود و پیامک‌ ارسالی از سوی بانک‌ها، بحث اطلاع‌رسانی است و قطع نخواهد شد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.