پیام لاریجانی به چهارمین همایش تخصصی تعزیه

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی به چهارمین همایش تخصصی تعزیه نکو داشت استاد رضا حیدری ذاکر اهل بیت،گفت: آیین‌های بزرگداشت، تکریم و یادآوری سرگذشت، مبارزات و مجاهدت اهل بیت بخش مهمی از فرهنگ و هنر ملی و دینی ملت ما را شامل می‌شود و اعتقاد دارم این برنامه‌ها رسم پسندیده‌ای است که می‌تواند الگویی مناسب برای همگان باشد که ضرورت تجلیل و سپاس از ذخایر فرهنگی و ارزشمند کشور را برای خود یک اصل و ضرورت بداند.

به گزارش گروه پارلمان باشگاه خبرنگاران،علی لاریجانی در این پیام تصریح کرده است:

«پیوند تاریخی و تمسک ملت شریف و بزرگ ایران به اهل بیت و استعانت به خاندان عصمت و طهارت و آستان مقدس نبوت و امامت سنت دیرین و عهدی ناگسستنی می‌باشد که همواره و در همه احوال با زندگی مردم ما عجین گشته است.

آیین‌های بزرگداشت، تکریم و یادآوری سرگذشت، مبارزات و مجاهدت اهل بیت بخش مهمی از فرهنگ و هنر ملی و دینی ملت ما را شامل می‌شود و هنر مقدس تعزیه و نمایش حماسی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین عرصه‌های تجلی این فرهنگ می‌باشد که استد رضا حیدری، هنرمند برجسته و ممتاز دینی و ملی کشورمان که از شهرستان تفرش پا به این عرصه و طریق عاشقی و شیدایی نهاده از سرآمدان و بزرگدان تعزیه‌خوانی و نام‌آوران هنر مقدس در ذکر اهل بیت می‌باشند.

ایشان در خانواده‌ای مذهبی که هنر تعزیه‌خوانی و ذاکری اهل بیت نسل به نسل در بین آنان منتقل شده بود پرورش یافت و از همان دوران نوجوانی خواندن تعزیه و شبیه‌خوانی را زیر نظر اساتید بزرگ فرا گرفت و توانست به تدریج در این مکتب رشد پیدا کند و با تبحری که داشت هنرشان به سرعت در سراسر کشور مورد استقبال قرارگرفت.

استاد رضا حیدری با همت و تلاشی که داشتند تمام عمرخود را صرف تصحیح نسخ تعزیه و شبیه‌خوانی کرده و توانستند با ابتکار و دقت نظر خویش به سبک‌های جدیدی در زمینه‌ی این هنر دینی دست یابند و علاوه بر آن هم‌چنین در امر شناخت و کاربرد ردیف‌های موسیقی سنتی ایران در تعزیه نیز نظریات خوبی را عرضه کنند که از این منظر آثار استاد همواره مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته است.

این‌جانب ضمن تقدیر از اقدام شایسته‌ی برگزاری آیین نکوداشت استاد رضا حیدری ذاکر توانمند اهل بیت از سوی دست‌اندرکاران آن اعتقاد دارم این برنامه‌ها رسم پسندیده‌ای است که می‌تواند الگویی مناسب برای همگان باشد که ضرورت تجلیل و سپاس از ذخایر فرهنگی و ارزشمند کشور را برای خود یک اصل و ضرورت بداند. در پایان آرزوی سلامتی، طول عمر و توفیق خدمت را برای استاد حیدری از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.»

 این پیام پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه ۴ آبان‌ماه) در شهرستان تفرش و توسط عباس صلاحی نماینده تفرش و آشتیان در مجلس قرائت گردید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.