پیشرفت صنعت خودرو در سایه تحریم

۰۸م آذر ،

مدیر عامل شرکت ایران خودرو، با بیان اینکه تحریم ها بر صنعت خودرو تاثیر گذار بوده افزود: اما این تاثیرات در جهت خودکفایی و پیشرفت کشور بوده وبه هیچ وجه فلج کننده نبوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، جواد نجم الدین امروز در همایش اقتصاد مقاومتی مدیران صنعت و بسیج کارخانجات تهران، در شرکت ایران خودرو گفت: در شرایط کنونی و با وجود تحریم های متعدد حرکت چرخه تولید با کمک کارگران نمونه بارزی از از بسیج کارگری محسوب می شود.

وی اد امه داد: ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات و رقابت پذیری آنها با کالاهای خارجی در دستور کار بخش صنعت قرار دارد.

نجم الدین تصریح کرد: هم اکنون روحیه باورپذیری و خودکفایی زمان دفاع مقدس به بخش صنعت و اقتصاد کشور تزریق شده است.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو اظهار داشت: صنعت خودرو سازی کشور تنها پانزده سال است که حرکت جدی خود را آغاز کرده و قبل از آن تنها مونتاژ محصولات را انجام می داده است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت های مناسبی طی این چند سال در صنعت خودرو حاصل شده افزود: طراحی خودرو و موتور ملی و ورود به بازارهای جهانی از جمله این پیشرفت ها است.

نجم الدین تاکید کرد: دیدگاه های رهبری در زمان فعلی تاکید بر خودباوری و توانمندی ملی دارد و اگر مطابق ابن ویژگی ها حرکت کنیم طی ده سال آینده بدون هیچ تاثیری از تحریم ها به جایگاه مناسبی دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه تحریم ها بر صنعت خودرو تاثیر گذار بوده افزود: اما این تاثیرات در جهت خودکفایی و پیشرفت کشور بوده وبه هیچ وجه فلج کننده نبوده است.

  مدیر عامل شرکت ایران خودرو، اضافه کرد: نمونه این خودباوری و تاثیر این تحریم ها، داخلی سازی پژو ۲۰۶ و ارائه آن به بازار با نام خودرو ایرانی است./ر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.