پیشرفت ۷۰درصدی ساخت بزرگترین انبار نفت شمال غرب کشور

جمعه ۱۲م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

ساخت بزرگترین انبار نفت شمال غرب کشور۷۰ درصد پیشرفت دارد .

به گزارش تفسیری اقتصادی باشگاه خبرنگاران  این انبار در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در۲۰ کیلومتری ارومیه ساخته می شود و از ظرفیت ذخیره سازی ۱۱۹ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی برخوردار است .

 محمودیه سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت : برای ساخت و بهره برداری از این انبار در مجموع نزدیک به ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود .

 در این انبار طراحی ، ساخت ، نصب و راه اندازی ۱۱ دستگاه مخزن سقف شناور شامل ۲ مخزن با ظرفیت ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین ، ۲ مخزن با ظرفیت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر ، ۴ مخزن با ظرفیت حدود ۴۵ میلیون لیتر نفت سفید و سه مخزن با ظرفیت حدود ۳۵ میلیون لیتر گازوئیل ، پیش بینی شده است .

همچنین مخازن نفت سفید این انبار نفت به صورت دو منظوره طراحی شده است که می توان برای ذخیره سازی بنزین و گازوئیل نیز از آنها استفاده نمود .

در این انبار ۳۸ نقطه برای تخلیه و بارگیری نفتکش ها و دو مخزن آتش نشانی هر کدام به ظرفیت سه و نیم میلیون لیتر و سیستم پیشرفته آتش نشانی پیش بینی شده است .

شرکت ملی پالایش و پخش فرآوده‌های نفتی کشور به همراه انبار نفت ارومیه بهره‌برداری از انبارهای نفت کرمان با ظرفیت ۳۴۵ میلیون لیتر، انبار نفت جدید ماهشهر با ظرفیت ۳۰۰ میلیون لیتر، انبار نفت ملایر با ظرفیت ۷۰ میلیون لیتر و طرح توسعه انبار نفت گرگان شامل ساخت یک دستگاه مخزن فرآورده های نفتی با ظرفیت ۲۰ میلیون لیتر و تاسیسات جانبی را امسال در دستور کار قرار داده است.

 با بهره برداری از این طرح ها امسال ظرفیت ذخیره سازی فرآورده‌های مختلف نفتی کشور به ویژه بنزین و گازوئیل حدود یک میلیارد لیتر افزایش می  یابد.

 در شرایط فعلی ظرفیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در کشور ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر است .


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.