پیشرفت ۷۰ درصدی باغ کتاب تهران

جام جم آنلاین: مدیر پروژه باغ کتاب تهران با بیان این که ۷۰ درصد کار این باغ به پایان رسیده است، گفت: اگر این باغ گشایش یابد بسیاری از مشکلات حوزه کتاب و نشر برطرف خواهد شد.

علی‌اکبر اشعری افزود: دلیل هجوم مردم به نمایشگاه کتاب تهران، خلأ فروشگاه‌های بزرگ کتاب در کشور است و این خلأ با ساخت پروژه‌هایی مانند باغ کتاب پر می‌شود و کارکرد و ماموریت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم در آینده به یک جشنواره ۱۰ روزه تغییر خواهد کرد.

او درباره وضعیت فعلی باغ کتاب به مهر گفت: عملیات تکمیل پروژه باغ کتاب در ۳ محور به صورت همزمان در حال انجام است و عملیات ساختمانی پروژه تقریبا به اتمام رسیده و بخش محوطه‌سازی آن باقیمانده است.

مدیر باغ کتاب ادامه داد: معماری داخلی پروژه که کارهای مربوط به دکوراسیون و مبلمان داخلی آن است به سرعت در حال انجام می‌باشد و بخش مربوط به ساز و کار اداره و اساسنامه پروژه هم در حال نهایی شدن است.

به گفته اشعری، در تمام این مراحل مشاوره‌های لازم از صاحبنظران هریک از حوزه‌ها از جمله اهالی نشر اخذ شده و هم اکنون میزان پیشرفت پروژه باغ کتاب تهران در هر سه‌بُعد مورد اشاره ۳/۷۱ درصد است.

رئیس پیشین کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در پایان صحبت‌هایش یک بار دیگر به مسوولان وزارت ارشاد و شهرداری تهران توصیه کرد برای جلوگیری از هدررفت بیشتر هزینه‌ها و نیز موازی‌کاری، هر چه زودتر درباره بهترین شیوه برپایی نمایشگاه کتاب تهران در باغ کتاب به نتیجه مشترک برسند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.