پیشنهاداتی ساده و عجیب برای تقویت حافظه

گروهی از متخصصان حافظه برای تقویت قدرت ذهن افرادی که به شدت درگیر روزمرگی شده‌اند پیشنهادات جالب توجه و گاه عجیبی دارند. ازجمله به یاد سپردن نام‌ها خیلی مهم است. زمانی که به فردی معرفی می‌شوید کاملا به نامش توجه کنید.اسم را مصور کنید. برای به خاطر سپردن نام‌های فامیلی پیچیده و دشوار باید برای آنها مفهومی درست کرده و آن را در ذهن‌تان به تصویر بکشید.

یان نام‌ها و مفاهیم ارتباط به یاد ماندنی خلق کنید. برخی نام‌ها یادآور اسامی خاصی مانند نام کوه‌ها یا مرتبط با مشاغلی خاص مانند ساختمان‌سازی هستند.
همچنین می‌توانید پیشنهاداتی مانند آنچه خواندید را با کمی تقلب تکمیل کنید. برای مثال اگر در جلسه‌ای کارت ویزیت فردی را دریافت کردید، یادداشت کوچکی از ویژگی‌های او بر پشت کارت بنویسید، مثلا عینک قرمز به چشم داشت تا در صورت نیاز بتوانید وی را به راحتی به یاد آورید.کارهای خود را به خود اعلام کنید. به آنچه انجام می‌دهید، توجه کنید و به خود یادآوری کنید.همچنین خود را به قرار دادن وسایلی که در طول روز به آنها نیاز دارید در جاهایی خاص عادت دهید.
کارها را به خاطر بسپارید. برای به خاطر سپردن غیر عادی باشید. برای به خاطر سپردن کاری یک یادآور فیزیکی غیر‌عادی خلق کنید.فهرست خرید خود را تبدیل به آواز کنید.از میانبرهای حفظ کردنی استفاده کنید. برای به خاطر سپردن نام‌ها، کارها یا لیست‌ها می‌توانید حروف اول هر کلمه از آنها را سر هم کرده و آن را به خاطر بسپارید.
از بدن خود استفاده کنید. اگر کاغذ یا قلم برای یادداشت کردن ندارید، از اعضای بدن خود برای به خاطر سپردن چیزی، مثلا لیستی از اقلام استفاده کنید. برای مثال اگر باید چسب، کلم بروکلی، مرغ و انگور بخرید تصور کنید که پاهایتان در چسب گیرکرده، برگ‌های بروکلی از جیب شلوارتان بیرون زده، مرغی در حال نوک زدن به شکم شماست، خوشه‌ای انگور از گردنتان آویزان شده است. از اتاق‌های خانه هم استفاده کنید. در شیوه بالا می‌توانید ساختمان محل کار یا منزل خود را جایگزین بدن خود کرده و هر یک از اقلام خرید را به یکی از وسایل درون اتاق‌ها یا خود اتاق‌ها ربط دهید. برای هر عدد در ذهن خود شکلی تصور کنید. برای اعداد هم قافیه بیابید. از حروف الفبا استفاده کنید. زمانی که نام فیلم یا کتابی را فراموش کرده‌اید، حروف الفبا را به ترتیب بگویید. زمانی که به حرف مشابه آغاز کننده نام فیلم برسید، نام به یادتان خواهد آمد.بخوانید، بنویسید، بگویید، بشنوید.از رنگ‌ها استفاده کنید. از رنگ‌ها در بخش‌های مختلف یادداشت‌های خود استفاده کنید تا آنها را به همراه نام رنگ‌ها به یاد آورید.
انجمن های تخصصی فلش خور – تمامی انجمن‌ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.