پیش‌بینی تظاهرات در ترکیه/اقدامات خصمانه‌ علیه ملت سوریه دامان دولتمردان ترک را گرفت

۱۳خردادماه،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هرگاه آتشی در منطقه افروخته شود آن آتش گریبان‌گیر کشورهای همسایه خواهد شد این بار نیز ترکیه با وجود اقدامات خصمانه‌اش در قبال ملت سوریه خود وارد این آتش شده است.

“عباسعلی منصوری آرانی” نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گستردگی موج تظاهرات طی روزهای اخیر در ترکیه، گفت: همانگونه که بارها اعلام شده هرگاه آتشی در منطقه افروخته شود آن آتش گریبان‌گیر کشورهای همسایه خواهد شد این بار نیز ترکیه با وجود اقدامات خصمانه‌اش در قبال ملت سوریه خود وارد این آتش شده است.

وی در ادامه افزود: پیش‌بینی تظاهرات در داخل خاک ترکیه از نظر کارشناسان سیاسی و استراتژیست‌های این مبحث امری دور از ذهن نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه هنگامی که ناامنی در کشوری رخ دهد دامنه‌اش کشورهای اطراف را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: بنابراین می‌توان گفت وقوع حوادث اخیر در ترکیه امری قابل پیش بینی بود.

نماینده مردم مردم کاشان، آران و بیدگل در خانه ملت در پایان ضمن ابراز تاسف از وقوع این حوادث در کشوری مسلمان همچون ترکیه، خاطرنشان کرد: امید است تا کشورهای اسلامی منطقه همچون ترکیه ضمن خودداری از مشارکت در آتش‌افروزی در بحران‌های منطقه به تامین امنیت در خاورمیانه و فروکش کردن آتش جنگ و فتنه نیز اقدام کنند.
 
انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.