پیش بینی مرگ مغزی پیش از وقوع آن

۲۱ آبان ،

محقق ایرانی با بررسی تأثیرات پروتئین (اس – ۱۰۰) در بیماران ترومای مغزی موفق به پیش بینی مرگ مغزی شدند.

عطا محمدخواه رزیدنت جراحی مغز و اعصاب و عضو انجمن جراحان مغز اعصاب ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با بررسی ارزش پروتئین اس – صد (Whey protein EAS %100) برروی ۸۰بیماری که دچار ضربه های مغزی شده اند، مشخص گردید که می توان مرگ مغزی بیمار را پیش از وقوع آن پیش بینی کرد.

وی در خصوص نحوه پیش بینی مرگ مغزی توسط پروتئین S100 گفت: با نمونه گیری از خون بیمار ضربه مغزی و اندازه گیری میزان پروتئین اس – صد موجود در خون وی، در صورتی که مقدار پروتئین کمتر از حد معین باشد، فرد را دچار مرگ مغزی می کند.

این نحوه انجمن علمی جراحان ومغز و اعصاب ایران تصریح کرد: پیش بینی مرگ مغزی برای اولین بار است که در خاورمیانه صورت می گیرد وبا توجه به این موضوع در آینده ای نزدیک می تواند گامی اساسی در پیش گیری از وقوع مرگ مغزی نیز محسوب شود.

دکتر محمد خواه با اشاره به اینکه پیش بینی مرگ مغزی در یک روش آزمایشگاهی صورت می گیرد اظهار داشت: دراین خصوص بهتر است که مارکت های آزمایشگاهی دیگر برای تحقیقات بیشتر در سایر نقاط کشور صورت گیرد زیرا نتایج حاصل شده از بررسی های پروتئین مذکور می تواند تحولی اساسی در عرصه جراحی های مغز و اعصاب به شمار رود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.