پیش بینی بانک جهانی از سرمایه گذاری های خارجی در کشورهای جنوب

۱۷م آذر ،

پیش بینی بانک جهانی از سرمایه گذاری های خارجی در کشورهای جنوب | چاپ |
جمعه ۱۷ آذر ساعت ۰۹:۳۶

بینا- بانک جهانی در سال ۲۰۱۲ کاهش سرمایه گذاری های خارجی را در کشورهای جنوب برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ به ویژه به سبب بحران اروپاو بی ثباتی در بعضی از کشورها پس از بهار عربی پیش بینی می کند.
به گزارش بینا، این موسسه مستقر در واشنگتن در گزارشی دربارهٔ سرمایه گذاری ها در جهان تاکید می کند:« در سال ۲۰۱۲ ، موج سرمایه گذاری های مستقیم در کشورهای در حال توسعه احتمالا به حدود ۶۰۰ میلیارد دلار در برابر ۶۳۹ میلیارد دلار سال ۲۰۱۱ می رسد.»
براساس اطلاعات بانک جهانی، سرمایه گذاری های خارجی در کشورهای فقیر پس از آنکه بین سال های ۲۰۰۸و ۲۰۰۹ به شدت ( منهای ۳۹ درصد) در بحبوحه بحران مالی کاهش یافت ،پس از آن همچنان روز به افزایش گذاشت و به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در سال رسید.
این موسسه مالی جهانی اعلام کرد:« چالش های تازه به ویژه بحران و رکود در منطقه یورو موج سرمایه گذاری های مستقیم از منابع عادی را کند کرد.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، این مسئله همچنین به بی ثباتی سیاسی در خاورمیانه و منطقه مغرب عربی اشاره کرد که به موج سرمایه گذاری ها در کشورهای اصلی بهار عربی و همچنین به دیگر کشورهای منطقه آسیب وارد کرده است.
بانک جهانی با وجود کاهش پیش بینی شده در این سال عقیده دارد سرمایه گذاری های مستقیم خارجی به سمت کشورهای جنوب همچنان نیروی محرکه مهمی به سمت رشد باقی مانده و این درحالی است که شرایط بین المللی در حال وخیم شدن است.
این سازمان در سال های آینده افزایشی را درخصوص سرمایه گذاری ها در کشورهای جنوب فراتر از رکورد سال ۲۰۰۸ پیش بینی می کند که به این ترتیب به حدود ۸۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۲۴ براورد می گردد.
بانک جهانی همچنین پیش بینی می کند سرمایه گذاری های جنوب جنوب که بین کشورهای در حال توسعه صورت می گیرد به موازات کاهش سرمایه گذاری های کشورهای توسعه یافته در کشورهای فقیر ، افزایش می یابد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.