پیکر گلابدره‌ای در قطعه نام‌آوران آرام گرفت

پیکر گلابدره‌ای در قطعه نام‌آوران آرام گرفت

جام جم آنلاین: امروز (چهارشنبه) پیکر محمود گلابدره‌ای از مقابل خانه هنرمندان تشییع و در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسنا،، فیروز زنوزی جلالی، نویسنده در سخنانی در خانه هنرمندان گفت: او نویسنده‌ای پرکار و جدی بود که برای ۷۰ میلیون مخاطب ایرانی نوشت؛ اما در تنهایی جان سپرد و این موضوع تکان‌دهنده است. البته بنیاد ادبیات داستانی در دوران بیماری این نویسنده هزینه‌های درمان او را پرداخت و به او رسیدگی کرد. اما ضرورت دارد این توجه‌ در دوران حیات و سلامتی نویسنده صورت پذیرد.

محمدرضا بایرامی نیز در این مراسم گفت: محمود گلابدره‌ای ادبیات خاص و زندگی خاص خودش را داشت و زندگی و ادبیاتش عین هم بود و در هر دو حوزه با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو بود و اگر بپذیریم هنر محصول بی‌قراری و عدم ثبات است، به گمانم گلابدره‌ای این ویژگی را به اندازه کافی در زندگی‌اش داشت و ما این فراز و فرودها را در آثارش می‌بینیم.

در این مراسم همچنین سهراب هادی از محمود گلابدره‌ای به عنوان نویسنده‌ای با اندیشه گسترده و از رمان «دال» او به عنوان اثری خلاق و اثرگذار یاد کرد.

در پایان این مراسم قاسمعلی فراست با تأکید بر این‌که گلابدره‌ای اگر فقط دو کتاب «لحظه‌های انقلاب» و «اسماعیل اسماعیل» را نوشته بود، حق این را داشت که به عنوان نویسنده‌ای مؤثر در عرصه ادبیات انقلاب در برابر او سر احترام و تواضع فرود بیاوریم، گفت:‌ گلابدره‌ای بدون این‌که از جایی سفارش بگیرد، اقدام به تک‌نگاری و مستندنگاری شعارها و رویدادهای روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.