پیوست اجتماعی و فرهنگی پهنه ساحلی دریاچه چیتگر تهیه شد

خبرگزاری آریا-پیوست اجتماعی و فرهنگی پهنه ساحلی دریاچه چیتگر با هدف بررسی دقیق برآوردها، آثار و نتایج اجرای این پروژه به همت اداره مطالعات حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ تهیه شد.
به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، شهرداری این منطقه با توجه به ابلاغیه شهردار تهران مبنی بر تهیه پیوست اجتماعی و فرهنگی برای طرح های شهری، پس از تهیه پیوست اجتماعی حوزه ابگیر این پروژه بزرگ گردشگری، تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پهنه ساحلی دریاچه چیتگر را طی سال ۹۱ ارزیابی کرد.
حسین مرادی شهردار منطقه در خصوص تاثیرات مثبت پیوست اجتماعی و فرهنگی برای طرح های شهری گفت: « احداث پهنه ساحلی دریاچه چیتگر به عنوان فضای بخشی از فعالیت ها برای تحقق اهداف منجر به توسعه منطقه و کلان شهر تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است و هدف از تهیه پیوست اجتماعی و فرهنگی برای پروژه ها این است که مدیران شهرداری بتوانند بر آوردی دقیق از پیامدها ، آثار و نتایج اجرای آنها داشته باشند. تاکید پیوست های اجتماعی و فرهنگی براین است که به توسعه منطقه یک نگاه صرفاً کالبدی و سخت افزاری نداشته باشیم و  به موازات آن، توسعه پایدار نیز تضمین شود . بنابراین در پیوست های اجتماعی و فرهنگی، سهم و نقش تشکل ها و سازمان های مردم نهاد محلی برای هرگونه اقدام پیش بینی می شود. »
مهندس مرادی در ادامه خاطرنشان کرد: « جلب مشارکت عمومی در حیات اجتماعی پهنه ساحلی دریاچه ، تدوین ضوابط در ارتباط با ارزش افزوده املاک و اراضی پیرامون پروژه ، اقدامات ضروری برای مقابله با ترافیک و تجمع انبوه خودروها در اطراف دریاچه، تدوین طرح های نظارتی بر افزایش تراکم جمعیتی و ساختمانی در محدوده طرح ، ایجاد و نگهداری و ارتقای امکانات و خدمات فراغتی و تفریحی برای گردشگران، ایجاد امکانات مناسب برای معلولان و ناتوانان جسمی در پهنه ساحلی دریاچه و محدوده بوستان چیتگر و … از مهمترین کاربست های ارزیابی اجتماعی وفرهنگی پروژه پهنه ساحلی در یاچه چیتگر است و  برای به کار بستن نتایج ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی دریاچه از نظرات شهروندان، نخبگان و سازمان های مردم نهاد موجود در محله ها بهره خواهیم گرفت. »
گفتنی است جلسه پیش ارائه پیوست اجتماعی و فرهنگی پهنه ساحلی دریاچه چیتگر اواخر شهریور ماه در سالن کنفرانس مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) با حضور تعدادی از مدیران و مسئولان شهرداری منطقه برگزار شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.