پیگیری جدی ایران در مورد شکایت از عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای در دادگاه لاهه

یک حقوقدان گفت: ایران باید با جدیت تمام از رئیس موساد به عنوان مسئول مستقیم ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان شکایت خود را به دادگاه لاهه ارجاع دهد.

محمد ادیب در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پخش مستند “کلوب ترور” اظهار داشت: هوشیاری وزارت اطلاعات در شناسایی عوامل ترور دانشمندان هسته ای کشورمان نشانگر ویژگی های شاخص ایران در کشف مهمترین اطلاعات است.

این حقوقدان ادامه داد: با انتشار صریح و واضح جنایات رژیم صهیونیستی در ایران سکوت مجامع بین المللی جای تعجب دارد.

ادیب با بیان اینکه مجامع بین المللی حقوقی به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان وجهه سیاسی داده اند تصریح کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند از طریق واحدهای حقوقی به دادگاه لاهه و سازمان حقوق بشر شکایت خود را نسبت به ترور‌های رژیم صهیونیستی و موساد در ایران ارائه کند.

وی در واکنش به انتشار کتاب جاسوسی برای آخر الزمان توسط دو خبرنگار اسرائیلی و آمریکایی و تأکید صریح به نقش مستقیم موساد در ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان در این کتاب افزود: عوامل تروریستی موساد بارها در اخبار ضد و نقیض خود به این مسئله اذعان داشته اند ضمن اینکه شیوه ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان منطبق بر اقدامات مدون ترور از سوی موساد است.

این کارشناس حقوقی خاطرنشان کرد: ایران باید با جدیت تمام از رئیس موساد به عنوان مسئول مستقیم ترور دانشمندان هسته‌ای کشور شکایت خود را به دادگاه لاهه ارجاع دهد.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.