پیگیر مطالبات رهبری در حوزه کتاب هستیم

جام جم آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دستوراتی را که رهبر معظم انقلاب در رابطه با نمایشگاه و کتابخوانی فرمودند، وزارت ارشاد پیگیری می‌کند.

در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که شامگاه سه‌شنبه ۲۳ خرداد برگزارشد، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهمن دری معاون فرهنگی او به ایراد سخنرانی پرداختند.

وزیر ارشاد در این مراسم، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک عملیات بزرگ فرهنگی دانست که نشانگر همگرایی و هم‌افزایی همگان بود.

وی به حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: دستوراتی که ایشان در رابطه با نمایشگاه و کتابخوانی فرمودند، هم‌اکنون توسط دوستان در حال پیگیری است.

بهمن دری که ریاست بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب را نیز برعهده داشت، در این مراسم گفت: در رابطه با این‌که نمایشگاه کتاب بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است، مستنداتی وجود دارد که یکی از آنها، بازتاب جهانی و گسترده اخبار نمایشگاه در رسانه‌های جهان است.

دری با اشاره به این‌که ۲۰ هزار نفر در کارهای اجرایی نمایشگاه کتاب تهران و برگزاری این رویداد فرهنگی کمک کرده‌اند، گفت: با بررسی‌های انجام‌گرفته مشخص شد هیچ نهادی در کشور نبود که با نمایشگاه کتاب تهران همکاری نکرده باشد.

او سپس به عرضه ۴۰۰ هزار عنوان کتاب و فروش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: حضور ۲۵۰۰ ناشر در نمایشگاه که ۱۶۰۰ ناشر آن از ۷۷ کشور خارجی در نمایشگاه کتاب‌های خود را عرضه کردند، مؤلفه‌ای است که به ما گوشزد می‌کند باید به نمایشگاه توجه بیشتری کنیم.

دری نمایشگاه بیست‌وپنجم را از لحاظ اجرایی و محتوایی از بهترین دوره‌ها دانست و اضافه کرد: در حین اجرا و بعد از نمایشگاه کتاب تهران، رسانه‌های گروهی جهان بسیار به آن پرداختند که نشان‌دهنده اهمیت آن است. این موضوع نشان می‌دهد دشمن خارجی علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدها، نگاهش به گونه‌ای است که می‌خواهد نقاط ضعف و قوت ما را احصا و برای آنها برنامه‌ریزی کند.

او گفت: رسانه‌های خارجی در طول نمایشگاه در چند مقوله به تحلیل پرداختند و آنها را نقاط ضعف ما دانستند؛ در حالی که این نقاط ضعف،‌ در واقع نقاط قوت ما بود. حساسیت روی توجه به کتاب‌های دینی و مذهبی، همچنین شدت برخورد با کتاب‌های منتشرشده در حوزه وهابیت و بهاییت و جذب جمعیت زیاد، نکاتی بود که رسانه‌های خارجی از آنها به عنوان نقاط ضعف یاد کردند که همه این موارد از نقاط قوت نمایشگاه بود. همچنین آنها به شکل پیچیده تلاش کردند نمایشگاه تا این حد مورد توجه قرار نگیرد که همین موضوع توجه ما را نسبت به نمایشگاه ویژه‌تر می‌کند.

در پایان این مراسم تعدادی از نمایندگان وزارتخانه‌ها،‌ سازمان‌ها و نهادهــای همکار و همچنین مدیران کمیته‌هـــای مختلف بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران با اهدای لوح تقدیر و تندیس تقدیر شدند.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.