پژوهشگاه ICT از مجموعه وزارت ارتباطات خارج شد/ ایجاد پژوهشگاه فضای مجازی

۴ م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، مصوبه شورایعالی اداری مبنی بر انحلال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات که در تاریخ ۲۹ آذرماه امسال ابلاغ شده در حالی است که این پژوهشگاه تا پیش از این زیرنظر شورایعالی گسترش آموزش عالی و با شخصیت حقوقی مستقل و استقلال اداری و مالی به صورت هیات امنایی اداره می‌شد و وزرای علوم تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناوری اطلاعات، هیات امنای این پژوهشگاه را عهده دار بوده اند.

براساس وظایف و اختیارات شورای گسترش آموزش عالی، جلوگیری از فعالیت تعلیق یا انحلال هریک از مؤسسات و واحدهای تابعه آنها که با مجوز شورای مذکور ایجاد شده‌اند در حیطه تصمیم‌گیری این شورا است.

همچنین براساس ظرفیت‌های ایجاد شده در قانون چهارم (بند الف ماده ۴۶) و پنجم توسعه (ماده ۲۰) بنا به اهمیت موضوع آموزش و پژوهش، مؤسسات موضوع این ماده که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی می باشند، از الزام به رعایت قوانین و مقررات عمومی، از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی شده‌اند و حکم هیئت امناء برایشان نافذ خوانده شده و تغییر تشکیلات مؤسسه بنا به ظرفیت‌های قانونی از وظایف هیئت امناء است.

به گزارش مهر، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک سال اخیر بارها دستخوش تغییر و تحولات مدیریتی و ساختاری شده است و این مرکز علمی تحقیقات در این بازه زمانی از مرکز تحقیقات مخابرات ایران، موسسه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اکنون به پژوهشگاه فضای مجازی تغییر ساختار داده و ماهیت مشخصی نداشته است.

هم اکنون و با ابلاغ این تصویب نامه، مرتضی براری رئیس پژوهشگاه و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سمت خود برکنار و دکتر مهدی اخوان بهابادی – دبیر شورایعالی فضای مجازی –  خود مسئولیت سرپرستی این پژوهشگاه را تا اطلاع ثانوی عهده دار شده است. در همین حال معاونت مالی اداری این پژوهشگاه نیز برکنار شده است.

در این راستا یک مقام مسئول در پژوهشگاه تغییر ساختار یافته ارتباطات و فناوری اطلاعات به خبرنگار مهر گفت: تصویب نامه شورایعالی اداری در حالی به این پژوهشگاه ابلاغ شده که نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار است براساس اعلام شورای نگهبان در هفته جاری مصوبه ممانعت از ادغام وزارتخانه ها از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به تصویب نهایی برسانند.

وی گفت: در همین حال براساس نامه ای از سوی مدیرکل دفتر وزارتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و براساس دستور مهندس نیکزاد سرپرست این وزارتخانه به پژوهشگاه، این تغییرات به تایید نرسیده و در این نامه از مسئولان پژوهشگاه خواسته شده به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد – رئیس جمهور و رئیس شورایعالی فضای مجازی کشور – کمتر از یک ماه پیش طی حکمی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را از سمتش برکنار و علی نیکزاد – وزیر راه و شهرسازی را به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات منصوب کرد. براساس اظهارات نیکزاد، دولت قصد دارد وزارت ارتباطات، راه و شهرسازی و یک وزارتخانه دیگر را با هم ادغام و وزات امور زیربنایی تشکیل دهد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.