پژوهشگران به دنبال بهره‌برداری شبانه از قدرت پردازشگر موبایلها می باشند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دانشگاه وین قصد دارد از قدرت پردازشگرهای اسمارت‌فون شهروندان اتریشی برای انجام تحقیقات علمی خود بهره‌برداری کرده و امکان مشارکت شهروندان را در تحقیقات علمی، در خواب فراهم آورد.

براساس گزارش گیزمگ، در هنگام شب، زمانی که برای آخرین بار ایمیل‌ها و فیس‌بوک را از اسمارت‌فون خود زیرورو کردید و به خواب رفتید، گوشی تا صبح بدون استفاده در گوشه‌ای از اتاق باقی خواهد ماند، این یعنی بیکار ماندن میلیون‌ها پردازشگر قوی برای چندین ساعت در سرتاسر جهان.
 
شرکت سامسونگ در اتریش با همکاری دانشگاه وین قصد دارند از این نیروی پردازشگر بی‌کران بهره‌برداری کند. اپلیکیشن Power Sleep اپلیکیشنی اندرویدی است که به کاربران اسمارت‌فون‌ها امکان می‌دهد قدرت پردازش گوشی‌های خود را در هنگام خواب به تحقیقات علمی اهدا کنند.
 
این اپلیکیشن در زمانی تعیین شده فعال شده و به پایگاه داده‌های SIMAP متصل می‌شود. تحقیقاتی که در این پایگاه انجام می‌شود روی رمزگشایی از توالی پروتئینی متمرکز است تا در پیشبرد علم پزشکی در حوزه‌های ژنتیک، وراثت،‌بیوشیمی، زیست‌شناسی مولکولی و تحقیقات سرطان کمک کند.
 
انجام این تحقیقات نیازمند قدرت پردازش بسیار بسیاری است و اپلیکیشن Power Sleep با ایجاد پلی میان دانش و اجتماع می‌تواند بخشی از این انرژی را تامین سازد، به این شکل بخشی از شهروندان اتریشی علاوه‌ براینکه می‌توانند در تحقیقات علمی مشارکت داشته‌باشند، می‌توانند در زمان خواب نیز کارهای شایسته انجام دهند.
 
این اپلیکیشن به شبکه رایانشی BOINC متصل است، شبکه‌ای که ۶۰ هزار رایانه را در سرتاسر جهان به یکدیگر متصل ساخته و از قدرت پردازش آنها برای انجام مطالعات مبتنی بر پردازش استفاده می‌کند. اپلیکیشن تازه کارایی این شبکه را با افزودن قدرت پردازش اسمارت‌فون‌ها، افزایش خواهد داد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.