پژویان: وزارت ICT دچار سوتفاهم قانونی شده/همراه اول اجازه افزایش تعرفه ندارد/طبق اصل۴۴ تعیین تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه مخابرات برعهده ماست

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

pajoyan.jpg

اینکه مخابرات بخواهد پولی را به مشترکان خود بازگرداند برعهده خود شرکت است ولی از نظر ما آن افزایش قیمت کاملاً قانونی بوده و می‌تواند این پول‌ها در نزد خود مخابرات هم باقی بماند.
 
رئیس شورای رقابت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دچار سوءتفاهمات قانونی دانست.
 
جمشید پژویان رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به سخنان وزیر ارتباطات در مورد تعیین تعرفه تلفن ثابت و همراه تنها وظیفه کمیسیون تنظیم مقررات است، اظهار داشت: این اظهار نظر تنها یک سوءتفاهم است که به قانون دقت نکرده‌اند. طبق قانون اصل ۴۴ ماده۹۲ تعرفه‌های مخابرات (تلفن ثابت و همراه) که قبلاً از سوی سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شده است خود به خود کنسل شد و این وظیفه برعهده شورای رقابت قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: البته رگولاتوری و کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وظایف مهمتری در حوزه ارتباطات دارند ولی تعیین تعرفه تلفن ثابت و همراه تنها برعهده سازمان شورای رقابت است.
 
پژویان در ادامه سخنان خود در مورد افزایش تعرفه تلفن همراه اظهار داشت: همراه اول اجازه افزایش قیمت را ندارد. چون طبق دستورالعمل شورای رقابت قیمت‌ها باید ثابت نگه داشته شود، ولی طبق دستورالعمل شورا و نظر ما برای تلفن ثابت، مخابرات می‌تواند تعرفه‌های خود را افزایش دهد.
 
وی خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل شورای رقابت افزایش تعرفه مخابرات کاملاً قانونی است. شورای رقابت در سال ۹۰ دستورالعملی به مخابرات در جهت تعیین تعرفه‌های تلفن ثابت ارایه کرد و حکم کرد تا انتهای سال ۹۱ اجازه افزایش قیمت را ندارند.
 
رئیس شورای رقابت افزود: ولی طبق همان تعرفه در سال ۹۲ مخابرات اجازه تغییر قیمت را دارد و مطابق پارامترهای ما می‌توانست افزایش قیمت داشته باشد. لذا هرگونه افزایش قیمت از سوی مخابرات از نظر ما قانونی است.
 
پژویان در پاسخ به این سؤال که قرار است مخابرات پول‌های اضافه بر درآمدی که از مشترکان خود دریافت کرده طبق نظر وزارت ارتباطات برگرداند آیا این موضوع امکان دارد یا خیر؟ گفت: اینکه مخابرات بخواهد پولی را به مشترکان خود بازگرداند برعهده خود شرکت است ولی از نظر ما آن افزایش قیمت کاملاً قانونی بوده و می‌تواند این پول‌ها در نزد خود مخابرات هم باقی بماند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.