پکن در تسخیر تاکسی‌های غیرقانونی

 پکن در تسخیر تاکسی‌های غیرقانونی

پکن در تسخیر تاکسی‌های غیرقانونی

ممتازنیوز: با وجود سخت‌گیری‌های دولت چین، خیابان‌های پایتخت این کشور مملو از تاکسی‌هایی غیرقانونی است که برای خود تجارتی پرسود دست و پا کرده‌اند.

نیاز به سرمایه‌‌ای اندک برای راه‌انداختن یک تاکسی غیرقانونی و مسافرکشی در سطح شهر پکن با درآمد نسبتا خوب موجب شده است سخت‌گیری‌های دولت نیز مانع از رشد این بازار غیرقانونی نشود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پکن با اشاره به این که این تاکسی‌ها نیز همچون تاکسی‌های قانونی رنگ شده‌اند و از تابلوهای تاکسی‌های قدیمی و فرسوده برخوردارند، دلیل روی آوردن مردم به این کار را پرسود بودن آن برشمرد و افزود: افراد با این کار بدون پرداخت کرایه به شرکت‌های تاکسی‌رانی به پول زیاد دست پیدا می‌کنند.
وی افزود: درآمد مسافرکشی غیرقانونی به اندازه‌ای است که حتی جرایم بازدارنده دولت در این زمینه که معادل ۳هزار و ۱۸۰ دلار است نیز مردم را از روی آوردن به این کار باز نمی‌دارد.
پلیس هشدار داد جولان دادن تاکسی‌های غیرقانونی در شهر پکن به بروز جرایمی نیز منجر خواهد شد؛ جرایمی که بیش از همه متوجه گردشگرانی است که با شهر آشنایی ندارند.
به گزارش میراث آریا، این معضل تنها مربوط به شهر پکن نیست و برای مثال در شهر فوژو چراغ‌هایی ویژه روی بیش از ۵ هزار تاکسی قانونی نصب شده است تا از تاکسی‌های غیر قانونی شناخته شوند.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.