پیامبر اعظم ۸ یکی از سنگین‌ترین رزمایش‌های سپاه بود

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح:

ایران > دفاع
امیر سلامی گفت: رزمایش نیروی زمینی سپاه با نام پیامبر اعظم ۸ یکی از سنگین‌ترین رزمایش‌ها بود که با نظم، دقت و اثرگذاری بالا به اجرا درآمد.

امیر مصطفی سلامی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با فارس، با اشاره به برگزاری رزمایش نیروی زمینی سپاه با نام پیامبر اعظم ۸، انجام رزمایش ها را برای حفظ آمادگی یگانها درجهت مقابله با دشمن در زمان تهدید دانست و گفت: رزمایش اخیر سپاه یکی از عمده رزمایش هایی بود که بر اساس سناریوی هجوم زمینی دشمن به بعضی نقاط کشور طراحی شد.

سلامی با بیان اینکه در این رزمایش، نیروی زمینی سپاه توانست با ایجاد مواضع و طرح های دفاعی و نیز استفاده درست و بی نقص از آتش ها، یک دفاع همه جانبه را به نمایش بگذارد، تصریح کرد: یکی از نقاط برجسته و مهم این رزمایش، استفاده درست و حساب شده از زمین و استحکامات آن بود که این استحکامات دقیقا در راستای تاکتیک یگانها آرایش داده شده بود.

وی همچنین با موفق ارزیابی کردن هشتمین رزمایش زمینی پیامبر اعظم(ص) اظهار داشت: این رزمایش یکی از سنگین ترین رزمایش ها بود که با نظم، دقت و اثرگذاری بالا به اجرا در آمد.

حضور در اقیانوس آرام، نقطه عطفی در نیروی دریایی ارتش

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در این گفتگو در خصوص اعزام ناوگان دریایی ارتش برای اولین بار به اقیانوس آرام و انجام ماموریت در فاصله ۲۰ هزار کیلومتری، این اقدام را یک نقطه عطف و نقطه قوت برای نیروی دریایی راهبردی ارتش دانست و افزود: انجام ماموریت ناوگروهها در آبهای آزاد و بین المللی، علاوه بر اینکه تجربیات گرانبهایی را به همراه خواهد داشت، سبب اطمینان از آمادگی و قدرت شناورهای ما خواهد شد و از این لحاظ بسیار موثر است.

سلامی با بیان اینکه ما همواره تجهیزاتمان را بر اساس ماموریت یگانها تامین می کنیم، تاکید کرد: حضور در آبهای آزاد و بین‌المللی و انجام ماموریت در فواصل دور، نیازمند تجهیزات متناسب و آمادگی کامل یگانهاست که این موضوعات به خوبی در نیروهای ما تامین شده است.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.