پیامدهای بلند کردن اجسام سنگین

۰۵م اسفند ،
ممتاز نیوز : مهندس نعمت الله معروفی، مدیر گروه بهداشت محیط وحرفه ای مرکز بهداشت نیشابور افزود: بعضی مواقع در خانه و یا محل کار، گاهی مجبورمی‌شویم که به تنهایی اجسام سنگین را بلند کنیم، متأسفانه اشخاص از مشکلات ناشی از بلند کردن اجسام سنگین غافلند و نمی‌دانند که درست بلند نکردن اجسام سنگین چه پیامدهایی به همراه دارد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ مهندس نعمت الله معروفی بیان داشت: آسیب های کمر اغلب به سبب بلند کردن یا جابه جا کردن اشیا سنگین بروز می کند و کشیدگی ماهیچه ها یا پیچ خوردگی ممکن است در اثر بلند کردن جسمی که بسیار سنگین است، یا بلند کردن اشیا به شکل نادرست رخ دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن خانه تکانی های پایان سال بهتر است به تنهایی خانه تکانی نکنید، چون اشخاصی که به تنهایی این کار را انجام می‌دهند در صورت بروز سانحه ممکن است به صدمات ثانویه نیز دچار شوند.

وی اظهار داشت: خانه تکانی بدون کمک دیگران سبب می‌شود که فرد اجسام سنگین را به تنهایی بلند کند یا از بلندی‌های ناپایدار مانند چهارپایه‌های لق سقوط کند. مصدوم در این شرایط تلاش می‌کند به دیگران آسیب دیدگی خود را اطلاع دهد اما این کار امکان دارد سبب مجدد آسیب دیدن او شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.