پیام تسلیت معاون امور هنری به مناسبت درگذشت حمید سمندریان

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی به مناسبت درگذشت استاد ‘حمید سمندریان’، این کارگردان پیشکسوت تئاتر را استاد بی بدیل تربیت نسل درخشان هنرهای نمایشی ایران دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمید شاه آبادی در پیام تسلیت خود آورده است:

تثبیت هویت و تشخص تئاتر امروز ایران مرهون حضور بزرگ مردانی است که بی شک استاد حمید سمندریان نقش پررنگ تری در این میان دارد. او که امروز شاگردانش از نسل‌های مختلف مبهوت و داغدار غم درگذشتش هستند، عمری به درازای نیم قرن را به تربیت هنرجویان تئاتر پرداخت؛ هنرجویانی که اکنون خود هنرمندی برجسته اند و به مدد اذن استاد قدم بر صحنه تئاتر گذاشته اند. وی به شایستگی مسوولیت خود را در مقابل این نسل به پایان برد تا نام خود را برای همیشه به عنوان بزرگمرد تئاتر ایران در تاریخ ثبت نماید.

شاه آبادی در این پیام ضمن تسلیت ضایعه‌ی فقدان این هنرمند یگانه و استاد بی بدیل صحنه تئاتر به جامعه‌ی هنری کشور به ویژه شاگردان هنرمندش، مراتب همدردی و اظهار تاسف خود را به خانواده این هنرمند فقید ابراز کرد.

استاد حمید سمندریان پیشکسوت تئاتر کشور بامداد امروز پنجشنبه در سن ۸۱ در گذشت.

پیکر زنده یاد حمید سمندریان، کارگردان و مدرس برجسته ی تئاتر صبح روز شنبه – ۲۴ تیرماه-از مقابل تالاری که به نام او (استاد سمندریان) در تماشاخانه ایرانشهر نامگذاری شده است، به سمت قطعه ی هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع خواهد شد./ی۲
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.