پیام محرمانه امام (ره) به حافظ اسد چه بود؟

سید علی اکبر محتشمی پور سفیر اسبق ایران در سوریه به آسمان گفته است :
در سوریه به حجاب به عنوان نماد بنیادگرایی حمله می کردند. این اتفاق حمله به زنان در خیابان ها برای من خیلی سنگین بود. مدتی گذشت و یک انفجار شدیدی در خیابان رخ داد و بچه مدرسه ای هایی که تازه تعطیل شدنه بودند همه کشته شدند. بعد گفتند که این انفجار کار اخوان المسلمین سوریه بوده است. به دنبال این حادثه درگیری هایی رخ داد. یک کشتار وسیع در سال ۱۹۸۲ در شهر حما رخ داد و سرو صدای زیادی به پا کرد یک آمار اغراق آمیز هم می گویند که چندده هزار نفر کشته شدند. البته خیلی کشته شدند الان این امار را نمی دانم من در آن موقع یک گزارش تندی نوشتم و فرستادم. من وقتی گزارش برای وزارت خارجه می نوشتم همیشه یک نسخه از گزارش هایم را برای امام نیز ارسال می کردم این دغدغه من بود که ایشان در جریان تمام کارهایم باشند وقتی این گزارش را نوشتم من را در ایران خواستند آمدم به ملاقات امام ایشان از طریق من به حافقظ اسد پیغام دادند این چه کارهایی است که شما می کنید این کارها هم به ضرر خودتان است و هم به ضرر جهان اسلام چرا شما با مظاهر اسلامی مخالفت می کنید.
این هفته نامه در ادامه از محتشمی پور پرسیده است که ایا این پیام مستقیم امام به حافظ اسد بود و او در پاسخ گفته است: بله به من گفتند که برو و اینها را بگو امام دوبار به حافظ اسد پیغام دادند یک مورد آن داستان امام موسی صدر بود. امام به من گفتند که برو به حافظ اسد بگو شما باید خبری از امام موسی صدر برای ما بیاورید و ایشان باید پیدا شود. بار دیگر پیام امام درباره کشتار مردم و سنی ها بود که به حافظ اسد شدیدا هشدار دادند و او را از این کار برحذر داشتند.
سید علی اکبر محتشمی پور همچنین در این مصاحبه بخشی از کمک های حافظ اسد به کشورمان در طور هشت سال جنگ تحمیلی را تشریح کرده و گفته است که حکومت بشار اسد ساقط نخواهدشد .

 ۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.