پیروزی قاطع مهرام و قعرنشینی استقلال در جدول

۲۵م دیماه ،

هفته چهاردهم لیگ برتر بسکتبال با پیروزی مهرام بر بندرکنگ و قعرنشینی استقلال زرین قشم به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پایان هفته چهاردهم لیگ برتر بسکتبال تمامی مدعیان برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند و استقلال زرین قشم نیز به قعر جدول سقوط کرد.

در ادامه رقابت های هفته چهاردهم لیگ برتر بسکتبال مهرام میزبان بندرکنگ بود و توانست از سد حریف جنوبی‌اش با نتیجه ۱۰۰ بر ۶۶ بگذرد. مهرام توانست حریف خود را که همانند همیشه بسکتبالی فیزیکی بازی می کرد را مغلوب کند و در رده دوم جدول باقی بماند. در این مسابقه فرید اصلانی ملی پوش مهرام به ترکیب اصلی تیم مدافع عنوان قهرمانی برگشته بود.

نکته جالب توجه این بود که در همان ابتدای بازی در ۳۰ ثانیه اول، علی بهشتی بازیکن بندرکنگ دو خطا انجام داد. مهرامی‌ها از همان ابتدا تیم برتر بودند و تا سه دقیقه گل نخوردند. کوارتر اول کاملا یکطرفه و در اختیار مدافع عنوان قهرمانی بود. میزبان امتیازآوری می‌کرد و مهمان نیز پس از پنج دقیقه توانست اولین گلش را به ثمر برساند. کوارتر اول این مسابقه ۲۷ بر ۱۰ به سود مهرام به پایان رسید.

مهرامی ها در کوارتر دوم نیز صاحب توپ و میدان بودند. تمامی جوانان تیم مدافع عنوان قهرمانی در زمین بودند و در نتیجه مهرام تیم برتر بود و اجازه کار به حریف خود نمی‌داد. مهرام در کوارتر دوم نیز ۲۵ بر ۱۱ به پیروزی رسید و نیمه اول را ۵۲ بر ۲۱ با برد پشت سر گذاشت.

کوارتر سوم، بازی نزدیک‌تر شد. بندرکنگ از اشتباه‌های بازیکنان جوان مهرام استفاده کرد و امتیاز آورد. تیم جنوبی برابر مدافع عنوان قهرمانی حرف بسیاری برای گفتن نداشت و با برگشتن باتجربه‌های این تیم به میدان کارش سخت‌تر شد. بندرکنگ در کوارتر سوم ناکامی‌اش در نیمه اول را جبران کرد و امتیاز به دست آورد. در حالی که مهرام ۶۶ گل به ثمر رسانده و حاشیه امنیت خوبی بدست آورده بود کنگی‌ها ۵۳ امتیاز داشتند و در نهایت کوارتر سوم را ۳۰ بر ۲۲ به سود خود به پایان رساند تا فاصله کمتر شود.

کوارتر پایانی مسابقه در حالی آغاز شد که سامان طاهرپور فوروارد قدرتی بندرکنگ به سبب مصدومیت از زمین خارج شد. هر دو تیم امتیازآوری می کردند اما فاصله امتیازی به سود مهرام همچنان باقی مانده بود. مهرام در ثانیه های پایانی بازی مجموع امتیازهایش را به ۱۰۰ رساند و در نهایت ۱۰۰ بر ۶۶ به پیروزی رسید. مهرام کوارتر چهارم را با نتیجه ۲۶ بر ۱۵ به سود خود به پایان رساند.

حاشیه های دیدار مهرام برابر بندرکنگ:

* مهدی کامرانی که در این مسابقه فرصتی برای استراحت داشت از همان ابتدا که روی نیمکت نشست صمد نیکخواه بهرامی را تشویق می کرد و او را “صمد دست طلایی” صدا می زد.

* بچیروویچ که از عملکرد امیر صدیقی ناراضی بود خطاب به او گفت: تو ملی‌پوش هستی اما نه امتیاز می‌آوری و نه ریباند می کنی.

*‌ مهدی کامرانی در کنار زمین به بازی فیزیکی بندرکنگ عکس‌العمل نشان می داد و همانند یک مربی با همتیمی‌هایش صحبت می‌کرد.

* صمد نیکخواه بهرامی که در کوارتر سوم دوباره به میدان بازگشته بود با عملکردی فیزیکی پاسخ بندرکنگی‌ها را می داد و با بازیکنان آنها رقابت می کرد.

* مهرامی‌ها در دقایق پایانی کوارتر سوم عصبی شده بودند و بندرکنگ نیز از این موقعیت استفاده می‌کرد و امتیاز می آورد. محمدرضا اسلامی سرمربی بندرکنگ نیز تقریبا از داخل زمین تیمش را هدایت می کرد.

* با بیشتر شدن اشتباه های بازیکنان جوان مهرام سرمربی این تیم وقت استراحت گرفت که در جریان آن صمد نیکخواه بهرامی به شدت به محسن مرادخانی همتیمی پست پنجش اعتراض کرد و از محمدرضا درگی خواست به جای او وارد زمین شود. مهدی کامرانی در کنار زمین می گفت که بندرکنگ از بسکتبال تنها زدن را یاد گرفته است.

* زمانی که مهرام صدمین امتیازش را کسب کرد مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی از روی نیمکت تیمشان را تشویق می‌کردند و فریاد می زدند: “صدتایی‌ها”.

در دیگر مسابقه هفته چهاردهم که حساس‌ترین بازی نیز بود همیاری زنجان در بندر امام به مصاف پتروشیمی رفت و ۹۲ بر ۷۵ تن به شکست داد. در دیگر مسابقه‌ها، ماهان اصفهان میزبان استقلال بحران زده بود. مسوولان استقلال که با برکناری محمد کسایی‌پور، سرمربی تیمشان قصد داشتند به این تیم شوک بدهند موفق نبودند و با ۴۰ امتیاز اختلاف شکست خوردند. استقلال در اصفهان ۹۳ بر ۵۳ برابر ماهان تن به شکست داد.

دانشگاه آزاد در خانه به مصاف صنایع ماهشهر رفت و درحالی که تا ثانیه‌های پایانی برنده میدان بود بازی برده را با باخت عوض کرد و ۷۶ بر ۷۵ مغلوب شد.

در اولین دیدار هفته چهاردهم که دیروز برگزار شده بود نیز شهرداری گرگان در تهران با نتیجه ۸۰ بر ۷۴ نفت سپاهان را مغلوب کرده بود.

نتایج کامل هفته چهاردهم به شرح زیر است:

نفت تهران ۷۴ – شهرداری گرگان ۸۰

دانشگاه آزاد ۷۵ – صنایع ماهشهر ۷۶

مهرام تهران ۱۰۰ – بندرکنگ ۶۶

پتروشیمی ۹۲ – همیاری زنجان ۷۵

ماهان ۹۳ – استقلال ۵۳

جدول رده بندی لیگ برتر بسکتبال:

۱٫پتروشیمی

۲٫مهرام

۳٫ماهان

۴٫همیاری

۵٫دانشگاه آزاد

۶٫شهرداری گرگان

۷٫صنایع ماهشهر

۸٫بندرکنگ

۹٫نفت تهران

۱۰٫استقلال

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.