پیشنهاد تشکیل اتاق فکر مسکن به نوبخت

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رییس کانون سراسری انبوه‌سازان از ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه حل مشکل مسکن متشکل از دولت و بخش خصوصی به سخنگوی دولت خبر داد.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) ایرج رهبر رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با فارس در خصوص پیشنهاد تشکیل کارگروه مسکن اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل کارگروه حل مشکل مسکن به خصوص مسکن مهر اجتماعی را که متشکل از دولت و بخش خصوصی است هفته قبل به سخنگوی دولت ارائه کردیم.
او ادامه داد: این کار گروه قرار است به تامین منابع مالی، طرح‌های ساخت‌وساز، شهرک‌سازی و طرح مسکن اجتماعی بپردازد.
رییس کانون سراسری انبوه سازان در پاسخ به این سوال که واکنش انبوه‌سازان نسبت به مخالفت وزیر راه و شهرسازی برای افزایش قیمت مسکن مهر چه بود؟ گفت: با وزیر راه و شهرسازی کنار خواهیم آمد، چرا که معتقدیم باید در این مورد کار کارشناسی صورت گیرد.
او افزود: برای این موضوع و تمام موارد بخش مسکن قرار است دو تیم کارشناسی از سوی دولت و انبوه‌سازان انتخاب شوند.
رهبر تصریح کرد: مسکن مهر یک سرمایه ملی است و تنها برای انبوه‌سازان یا وزیر راه و شهرسازی نیست، باید در این دولت تدبیر و امید، تدبیری اندیشیده شود پیمانکاران و انبوه‌سازان که سرمایه‌های ملی می باشند، زمین‌گیر نشوند.
او با بیان اینکه انبوه‌سازان با دولت سر جنگ ندارند، گفت: به هر حال باید یک کار کارشناسی صورت گیرد و نباید ادامه کار مسکن مهر با زمین زدن انبوه‌سازان ایرانی و آوردن سازندگان ترکیه‌ای انجام شود.
رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه این گونه حمایت از سازنده‌های ترکیه‌ای ما را به یاد تراست‌های نفتی قبل از انقلاب که شرکت‌های کوچک ما را نابود می‌کردند می‌اندازد، گفت: مطمئنا دولت تازه این تدبیر را دارد که انبوه‌سازان را که جزو سرمایه‌های ملی می باشند، حفظ کند. رهبر افزود: مردم مطمئنا ثمره همکاری و هماهنگی دولت و بخش خصوصی را خواهند دید.
رهبر در پاسخ به این سوال که آیا انبوه‌سازان پیشنهادی برای افزایش قیمت مسکن مهر به دولت ارائه کرده‌اند، گفت: انبوه‌سازان در خصوص مقدار افزایش قیمت مسکن مهر بحث ندارند، بلکه معتقد می باشند که باید دولت و انبوه‌سازان کار کارشناسی انجام دهند که راه و روشی پیدا کنند که هم مردم و هم انبوه‌سازان متضرر نشوند.
او اضافه کرد: عدم مدیریت سبب شده تا شاهد افزایش تورم باشیم، بنابراین نباید این تورم به سازنده‌های مسکن و مردم فشار وارد کند.
رهبر خاطر نشان کرد: باید راه متعادلی پیدا شود که هم سازنده‌ها به کار خود ادامه دهند و هم مردم از بابت افزایش قیمت مسکن مهر دچار مشکل نشوند.
او در پاسخ به این سوال که چه میزان مسکن مهر هنوز به مرحله افتتاح نرسیده‌اند و واگذار نشده‌اند، گفت: در کل دولت نهم و دهم دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر را در دست ساخت داشت که از این تعداد کمتر از یک میلیون واحد مسکونی واگذار شده است.
رییس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: ساخت این یک و نیم میلیون مسکن مهر در حال ادامه است و متوقف شدن آن به هیچ وجه مطرح نیست.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.