پیشنهاد مکتوب و غیر رسمی ایران برای حل بحران سوریه به دولت این کشور ارائه شده است

وزیر امور خارجه گفت: ما پیشنهاد خود برای برون رفت از بحران سوریه را به صورت غیررسمی و مکتوب اعلام و نسخه‌ای را نیز به صورت رسمی به دولت این کشور و شخص اخضر الابراهیمی ارائه کردیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه دقایقی پیش در دیدار با اخضر  الابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، ضمن خوشامدگویی به وی گفت: ما پیش از این طی دو جلسه یکبار در قاهره و بار دوم در نیویورک به صورت مفصل در خصوص موضوع سوریه و بحران این کشور بحث و تبادل نظر کردیم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در نیویورک مقرر شد تا نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوریه را به صورت مکتوب به سران کشورهای مصر، عربستان و ترکیه و همچنین نماینده ویژه سازمان ملل ارائه گنیم، افزود: ما پیشنهاد خود برای برون رفت از بحران سوریه را به صورت غیررسمی و مکتوب اعلام و نسخه‌ای را نیز به صورت رسمی به دولت این کشور ارائه کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: انتظار می رود با تجربه ای که الابراهیمی در موضوع سوریه دارد و با همراهی و همکاری کشورهای منطقه، به راهکاری مسالمت‌آمیز برای حل بحران سوریه و برون رفت از  آن دست یابیم و مسائل بوجود آمده در سوریه با همکاری و همراهی مردم و دولت این کشور حل و فصل شود.
 
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مردم سوریه همانند مردم سایر کشورها باید آزاد بوده و با انتخاباتی آزاد، مجلس مردمی و قانون اساسی مبتنی بر آرای خود داشته باشند داشته باشند و این در حالیست که دولت سوریه بارها آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده و اقداماتی نیز در این زمینه انجام داده است و قطعا در صورت نیاز در برخی تصمیمات نیز تجدیدنظر خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: نظر جمهوری اسلامی ایران و اخضر الابراهیمی در خصوص بحران سوریه این است که  هر اقدام خشونت‌آمیز و کشتار در سوریه باید متوقف شود چرا که هر روز تعدادی از خواهران و برادران ما در سوریه کشته می‌شوند که این موضوع قطعا نه به مصحلت سوریه و نه به مصلحت جامعه بین‌المللی است.
 
صالحی در پایان با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم تا خشونت و درگیری‌ها در سوریه متوقف شود، خاطرنشان کرد: اخضر ابراهیمی با تجاربی که در کارنامه اش در حل بحران های بین المللی دارد می تواند با همیاری و همکاری کشورهای منطقه و سایر کشورهای موثر برون رفتی مسالمت آمیز را برای سوریه بیابد تا بحران سوریه به طور مسالمت آمیز توسط خود سوری‌ها حل و فصل شود.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.