پیش‌بینی‌های خارق‌العاده علی پروین از فوتبال/ هرچه می‌گوید برعکس می‌شود!

سعید اکبری/ پروین در ادامه پیش بینی های همیشگی اش گفت: «هر وقت تیمی بهتر بوده باخته. الانم که استقلال وضعیتش بهتر از پرسپولیسه.» بدین ترتیب، با پیش بینی علی پروین پرسپولیس امروز هم شانسی برای بردن ندارد و به ناکامی های خود ادامه می دهد. بی شک پله برزیلی هم به اندازه علی پروین در پیش بینی استعداد ندارد. پله که در دنیا معروف است به اینکه هر چه می گوید برعکس از آب در می آید، می تواند یک شاگرد خوب برای علی پروین باشد. تمام آدم های فوتبال از وقتی که چشم باز کردند و پیش بینی های علی پروین راه شنیدند، تا امروز ایمان آورده اند که او هر چه می گوید، برعکس از آب در می آید.

به عنوان مثال قبل از دربی شصت و نهم، در حالیکه ۵ بازی مساوی شده بود و دربی شصت و هشتم را هم استقلال برده بود، پروین از نتیجه دربی خبر داد: «این بازی قطعا مساوی می‌شه و سهم هر دو تا تیم یه امتیازه.» اما آن دربی را استقلال با تک گل وقت های اضافه فرهاد مجیدی برد تا پروین دوباره اشتباه پیش بینی کرده باشد. می گویند قبل از دربی نوزدهم هم که بازی دو تیم در سال ۵۵ یک بر یک شد، علی پروین قبل از مسابقه گفته بود: «بچه ها «موچکریم» که بازی رو امروز می برید و همه با هم خوشحالی می کنیم.» پروین در همان مسابقه تک گل پرسپولیس را زد ولی بازی مساوی تمام شد.

پیش بینی های تاریخی پروین از دربی تمام شدنی نیست و برای خودش تاریخی دارد. قبل از دربی آخر که پرسپولیس ۳ بر ۲ برد، علی پروین پیش بینی کرده بود: «با این بازی هایی که پرسپولیس انجام می ده، خدا واسه دربی رحم کنه.» که دقیقا پرسپولیس همان بازی را برد! تمام آن دربی هایی را که علی پروین پیش بینی کرده استقلال می برد، پرسپولیس برده و برعکس.

اما پیش بینی های خارق العاده پروین فقط مربوط به دربی نیست. او سال ۸۴ انتخابات ریاست جمهوری را هم برعکس پیش‌بینی کرده بود.

پیش بینی های فوتبال خارجی پروین هم استثنایی است. در جام جهانی ۲۰۱۰ اول طرفدار انگلیس بود و قبل از بازی این تیم با آلمان گفته بود: «فردا انگلیس آلمانو له می کنه.» که انگلیس ۴ گل خورد و باخت! بعد رفت سراغ آرژانتین و مارادونای سیه روز و گفت: «آرژانتین آلمانو با این بچه هه، مارادونا می بره» که دقیقا برعکس از آب در آمد و آلمان، آرژانتین را هم له کرد. خود پروین هم در همان روزها چنین اعتراف جالبی کرد: «ای بابا، ما رو هر تیمی دست گذاشتیم ۴ تا خورد!»

دو سال بعد، وقتی یورو از راه رسید، پروین که این بار پیش بینی هایش را بر عکس کرده بود و مدام می گفت آلمان برنده می شود، قبل از بازی های نیمه نهایی گفت: «آلمان، ایتالیا رو شکست می ده می ره فینال، انتقام جام جهانی ۲۰۱۰ رو می گیره!» فقط قدرت پیش بینی علی پروین می توانست تیم ملی آلمان را مقابل ایتالیا به آن حال و روز در بیاورد و باعث شود به این تیم ببازد و از فینال محروم شود. شاید اگر پروین دست روی ایتالیا می گذاشت و در فینال هم می گفت اسپانیا قهرمان می شود، الان آلمان ها جام ملت های اروپا را تصاحب کرده بودند!

کارلوس کروش و تیم ملی ایران هم از پیش بینی های دقیق علی پروین بی نصیب نماندند و یک بار از او ضربه خوردند! قبل از بازی ایران و قطر در تهران بود که چنین پیش بینی کرد: «تیم ملی ۶ تا می زنه.» و بازی مساوی شد تا پروین همچنان در پیش بینی هایش ناموفق باشد.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.