پیش‌بینی‌های نجابت درباره انتخابات ریاست جمهوری و کاندیداهای بالقوه

نقش اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
یک عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس با پیش‌بینی رقابت بین اصولگرایان در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت که اصولگرایان احتمالا از اصلاح طلبان ملایم نیز یارگیری خواهند کرد.

حسین نجابت، رضایی، پورمحمدی، متکی، قالیباف، حدادعادل، ولایتی و نیکزاد را داوطلبان بالقوه کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت برخی افراد و گروه‌ها برای انتخابات آن را زودهنگام توصیف کرد و افزود: این اقدام از سر بی‌تجربگی است و ما خبرهایی داریم که برخی افراد فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کردند، اما من به دو دلیل آن را زود می‌دانم. یکی اینکه هنوز رقابت‌ها شکل واقعی به خود نگرفته و دیگر اینکه این نوع اتلاف انرژی و ذهن را از مسائل کاری کشور متوجه مساله‌ای می‌کند که یک سال دیگر قرار است اتفاق بیفتد و ضرورتی ندارد که به این سرعت فکر جامعه به موضوع انتخابات مشغول شود.

نماینده مردم تهران در مجلس، اضافه کرد: هم‌اکنون تحرکات جزئی انتخاباتی در جریان است و به نظر می‌رسد از آبان‌ماه بحث‌ها قدری جدی‌تر شود.

نجابت با اشاره به اختلاف‌نظر بین اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم یادآور شد: این انتخابات در شرایطی برگزار شد که ما در جریان فتنه اصلاح‌طلبان افراطی را از دست داده بودیم و آنها از گردونه رقابت خارج شده بودند و به همین دلیل رقابت به درون جریان اصولگرا کشیده شد و چند لیست بیرون آمد. انتظار نمی‌رفت اصولگرایان یک لیست ارائه کنند و رقیبی هم نداشته باشند. به نظر می‌رسد در مورد انتخابات ریاست جمهوری هم وضع به همین منوال باشد.

این نماینده اصولگرا با بیان اینکه نیازی نیست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری روی یک شخص به وحدت نظر برسند، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان نیز برای ورود به عرصه انتخابات باید مواضع شفافی اتخاذ کنند و از مواضع قبلی خود خصوصا در جریان فتنه اظهار برایت کنند تا روشن شود به چه شکل می‌خواهند در انتخابات حضور یابند البته در کنار این موضوع اقبال عمومی نیز بسیار مهم است که در حال حاضر به نظر می‌رسد این اقبال وجود ندارد.

وی با پیش‌بینی رقابت بین اصولگرایان در انتخابات آینده به ایسنا گفت: به نظر می‌رسد گروه‌های مختلف در طیف اصولگرا با هم رقابت خواهند داشت اما احتمالا ائتلاف‌هایی با اصلاح‌طلبان ملایم صورت خواهد گرفت و اصولگرایان سعی خواهند کرد از آنها نیز یارگیری کنند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.