پیش‌بینی افزایش‌ قیمت طلا به ۲۰۰۰‌ دلار

۲ م دیماه ،

رییس موسسه مالی کی کی ام پیش‌بینی کرد قیمت جهانی طلا طی سال ۲۰۲۴ میلادی به بیش از ۲ هزار دلار به ازای هر اونس خواهد رسید.

به گزارش ممتاز نیوز  به نقل از فارس به نقل از یاهو نیوز، جف کیلبورگ تاکید کرد: با توجه به اجرای سیاست‌های انبساطی پولی از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان و همچنان اقدام بانک‌های مرکزی جهان در افزایش خرید ذخایر طلا طی ماه‌های آینده قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی روندی صعودی خواهد گرفت و به بیش از ۲ هزار دلار در هر اونس خواهد رسید. وی تصریح کرد: فدرال رزرو آمریکا در ماه‌های آینده نیز به چاپ و انتشار یافتن دلار ادامه خواهد داد و این مساله نگرانی‌های بسیاری را نسبت به افزایش فشارهای تورمی در آمریکا ایجاد کرده است. وی افزود: فدرال رزرو آمریکا تصور می‌کند می‌تواند با افزایش نرخ تورم مقابله کند و به همین منظور در شرایط کنونی به اجرای سیاست‌های انبساطی پولی ادامه خواهد داد.
وی در عین حال گفت: اگر طلا نتواند سطح قیمتی ۱۶۷۰ دلار در هر اونس را حفظ کند، احتمال کاهش بیشتر قیمت آن در هفته‌های آینده وجود دارد.
تحلیل تکنیکال روند بهای طلا طی سه ماه آینده
موسسه تحقیقاتی استایفل نیکولاس نیز پیش‌بینی کرد: قیمت جهانی طلا طی سه ماه آینده کاهش خواهد یافت. به گزارش پایگاه اینترنتی طلا به نقل از بلومبرگ، قیمت جهانی طلا در ماه اکتبر بیش از ۱/۷ درصد کاهش داشته و بر اساس پیش‌بینی این موسسه تحقیقاتی قیمت طلا طی سه ماه آینده نیز به شدت کاهش خواهد یافت. براساس این گزارش، رییس موسسه تحقیقاتی استایفل نیکولاس تاکید کرد: احتمال کاهش قیمت طلا به کمتر از ۱۵۳۵ دلار در هر اونس طی سه ماه آینده بسیار است.
وی به این موضوع اشاره کرد اگر قیمت جهانی طلا به کمتر از میانگین ۲۰۰ روز قبل خود برسد، این احتمال بیش از پیش تقویت خواهد شد. میانگین قیمت طلا در ۲۰۰ روز قبل بیش از ۱۶۶۹ دلار بوده است. وی همچنین اظهار کرد: بیشترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های اخیر نگرانی‌ها نسبت به بن بست مالی آمریکا بوده است. کاهش نرخ تورم و افت رشد اقتصادی تاثیر منفی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. وی در ادامه تصریح کرد: اولین ایستگاه توقف برای قیمت جهانی طلا ۱۶۰۰ دلار در هر اونس خواهد بود و به نظر من قیمت جهانی طلا طی سه ماه اول ۲۰۲۴ میلادی به کمتر از ۱۵۳۵ دلار خواهد رسید.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۱۳ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: شنبه ۲ دی
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , افزایش‌ قیمت طلا, قیمت طلا, پیش‌بینی افزایش‌ قیمت طلا


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.