پیش‌بینی افزایش دستمزد کارگران به ۶۰۰ هزار تومان

۱۷اردیبهشت،

7-111.jpg

عضو شورای عالی کار پیش‌بینی کرد که ماحصل رایزنی‌ها و پیگیری‌ها در مورد افزایش حق مسکن و خوار و بار کارگران در نشست شورای عالی کار، دستمزد کارگران را به ۶۰۰ هزار تومان نزدیک کند و گفت که نمایندگان کارگران در شورای عالی کار مصمم می باشند که تورم سال قبل و امسال را برروی خوار و بار و حق مسکن کارگران بیاورند تا کارگران دلگرم‌تر شوند.

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، دربارهٔ تاکید فراکسیون کارگری مجلس بر افزایش حقوق کارگران به ۷۰۰ هزار تومان، گفت: تلاش ما در آخرین جلسه شورای عالی کار این بود که به این رقم برسیم ولی به سبب مخالفت کارفرمایان بیشتر از ۲۵ درصد افزایش نیافت بنابر این تحقق چنین رقمی دور از انتظار است با این حال همه تلاش خود را به کار می‌گیریم که رقم قابل توجهی برای کارگران مصوب شود.

وی افزود: مطابق قانون، شورای عالی کار باید ماهانه حداقل یک جلسه رسمی داشته باشد و بر همین اساس چون بعد از تعطیلات عید جلسه ای نداشتیم طی هفته آینده جلسه بررسی افزایش حق مسکن و خوار و بار کارگران را تشکیل خواهیم داد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت که از حالا نمی‌تواند رقم قطعی و از پیش تعیین شده برای میزان افزایش اعلام کند ولی باید دید که در شورا روی چه رقمی به توافق می رسند.

احمدی در عین حال پیش‌بینی کرد که مجموع رایزنی‌ها و پیگیری‌ها در مورد افزایش حق مسکن و خوار و بار کارگری، دستمزد کارگران را به مرز ۶۰۰ هزار تومان نزدیک کند و گفت که نمایندگان کارگران در شورای عالی کار مصمم می باشند که تورم سال قبل و امسال را بر روی خوار و بار و حق مسکن کارگران محاسبه کنند تا سبب دلگرمی کارگران شود.

این عضو شورای عالی کار همچنین دربارهٔ افزایش حق مسکن کارگران که تا سال قبل بیش از ۱۰ هزار تومان نبود، گفت: طبیعی است که این رقم دردی از کارگر دوا نمی‌کند زیرا اکنون رقم حق مسکن برای متاهلین ۸۰ هزار تومان و برای کارگران قراردادی ۴۰ هزار تومان است که حذف شود بهتر است ولی تلاش می کنیم که این رقم در جلسه شورای عالی کار افزایش پیدا کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.